Mokymo programos
Pradinio Ugdymo Pedagogika
Valstybinis kodas: 653X12006
Kodas pagal ISCED: 52114
Lygmuo ir/ar tipas:
Aukštojo mokslo neuniversitetinės studijos
Socialinių mokslų studijų sritis
Studijų forma/trukmė
Dieninė: 4 m.
Vakarinė: 4 m.
Neakivaizdinė: 4,5 m.

Anotacija arba apibūdinimas

1. Programos tikslai
1.1. Įgyti šiuolaikinį mokslinį požiūrį į psichikos reiškinius ir juo vadovautis praktiniame darbe.
1.2. Išmanyti vaiko pažinimo metodus ir gebėti jais naudotis pedagoginėje veikloje.
1.3. Sudaryti palankias sąlygas vaikui sėkmingai adaptuotis mokykloje, atsižvelgiant į jo poreikius, brandos mokyklai lygį ir individualias savybes.
1.4. Pažinti ir tenkinti esminius vaiko poreikius, siekiant natūralios, sėkmingos vaiko raidos.
1.5. Pažinti specialius vaikų poreikius ir išmanyti korekcijos, reabilitacijos ir integracijos galimybes.
1.6. Diferencijuoti ir individualizuoti ugdymo turinį ir procesą, atsižvelgiant į vaikų socialinę, pažintinę patirtį bei gebėjimus.
1.7. Ugdyti vaiko kritinį mąstymą.
2.1. Suprasti asmenybės psichikos struktūrą, psichinius reiškinius, mokėti juos valdyti ir ugdyti.
2.2. Išmanyti įvairaus amžiaus vaiko pažintinės, socialinės, emocinės, fizinės raidos prielaidas, dėsningumus ir raišką.
2.3. Kurti palankias sąlygas vaiko visapusiškam tobulėjimui bei jo individualybės skleidimuisi.
2.4. Prognozuoti tolimesnę vaiko raidą, numatyti jos plėtrą, padedant vaikui maksimaliai išskleisti individualias galias bei gebėjimus.
2.5. Laiduoti harmoningą kiekvieno vaiko fizinę, socialinę, psichologinę bei kultūrinę raidą.
3.1. Suvokti sociokultūrinius vaiko poreikius, gebėti juos tenkinti bei veikti.
3.2. Padėti vaikui pažinti pasaulį.
3.3. Plėsti ekologinio suvokimo pagrindus, ugdyti kraštotyrinio, aplinkotyrinio darbo įgūdžius.
3.4. Ugdyti vaiko socialinius įgūdžius.
3.5. Sudaryti vaikui palankias galimybes įgyti ir puoselėti demokratinės gyvensenos pagrindus.
3.6. Puoselėti meno, gėrio, grožio idealus.
3.7. Puoselėti kūrybinę vaikų potenciją bei ugdyti kūrybinius gebėjimus įvairiose veiklos srityse.
3.8. Skatinti kūrybos džiaugsmą, atliekant įvairias užduotis.
3.9. Ugdyti poreikį kurti ir siekti darnos.
3.10. Padėti suprasti kitų tautų bendraamžius, priimti jų kultūrą, vertybes, patirtį.
3.11. Ugdyti teigiamą nuostatą į sveiką gyvenseną, diegti sveikos gyvensenos įgūdžius bei įpročius.
4.1.Suvokti ir gebėti užtikrinti pagrindinę ugdymo tendenciją - visapusišką asmenybės skleidimą(si).
4.2. Parinkti ir modeliuoti ugdymo turinį ir metodus, integruojant ir individualizuojant ugdymo procesą.
4.3. Diferencijuoti ugdymo tikslus, atsižvelgiant į vaikų amžiaus tarpsnių ypatumus, individualias savybes, poreikius ir interesus.
4.4. Išmanyti Pradinių klasių ugdymo programų bei Standartų reikalavimus ir gebėti juos taikyti praktiškai.
5.1. Pažinti vaikų ugdimosi poreikius, gebėti juos tenkinti ir įtakoti.
5.2. Išmanyti ugdymo sistemas, jų esmę, savitumą ir gebėti kūrybiškai taikyti ugdymo praktikoje.
5.3. Išmanyti ugdymo sričių bei mokomųjų dalykų didaktines nuostatas ir jas taikyti ugdymo procese.
5.4. Kūrybiškai taikyti įgytas žinias, mokėjimus ir įgūdžius konkrečioje pedagoginėje situacijoje.
5.5. Modeliuoti ir planuoti įvairias ugdymo proceso organizavimo formas.
5.6. Rengti ir taikyti individualiąsias bei integruotas ugdymo programas.
6.1. Išmanyti pedagoginės sąveikos principus ir gebėti juos taikyti ugdymo procese.
6.2. Analizuoti, vertinti pedagoginę sąveiką ir gebėti numatyti jos perspektyvas.
6.3. Kurti palankią, partnerišką mokymo(si) atmosferą.
6.4. Konstruktyviai bendrauti ir bendradarbiauti.
6.5. Analizuoti ir vertinti bendravimo stilius, siekiant įtakoti pedagoginio darbo rezultatyvumą, palankų klasės mikroklimatą.
6.6. Gebėti priimti specialiųjų poreikių vaiką ir sudaryti jam saugią aplinką.
7.1. Suprasti vertinimo tikslą, uždavinius, išmanyti vertinimo kriterijus.
7.2. Žinoti formalaus ir neformalaus vertinimo ypatumus ir būdus bei gebėti jais naudotis.
7.3. Išmanyti pradinėse klasėse taikomas vertinimo metodikas ir naudoti jas praktinėje veikloje.
7.4. Vertinti vaiko ugdymo(si) pažangą bei pasiekimus.
8.1. Pažinti ugdymo proceso dalyvius, tobulinti bendravimo įgūdžius.
8.2. Analizuoti ir vertinti ugdymo šeimoje specifiką bei galimybes.
8.3. Analizuoti ir vertinti kartu su šeima įvairias vaikų ugdymo problemas, ieškant jų sprendimo galimybių.
8.4. Gebėti įtraukti šeimą į aktyvią sąveiką, siekiant bendro tikslo.
8.5. Parinkti tėvams tinkamus pedagoginės-psichologinės informacijos skleidimo būdus, priemones ir formas bei gebėti jomis veiksmingai naudotis praktiškai.
8.6. Konsultuoti tėvus apie paramą teikiančias institucijas ir pagalbos vaikui būdus.
9.1. Išsiugdyti gebėjimą nusiteikti bendravimo džiaugsmui, buvimui kartu, palaikant ir kuriant jaukią ir saugią aplinką.
9.2. Atpažinti emocines būsenas bei išmanyti (savi) reguliacijos būdus.
9.3. Atpažinti ir vertinti problemines situacijas ugdymo procese, ieškoti galimų sprendimo būdų.
9.4. Gebėti bendrauti ir bendradarbiauti su kitomis ugdymo institucijomis.
10.1. Žinoti komandinio darbo ypatumus, principus ir gebėti juos taikyti praktinėje veikloje.
10.2. Ugdyti gebėjimus koordinuoti darbą, vadovauti veiklai ir siūlyti alternatyvius sprendimus.
10.3. Svarstyt kartu su kitais suinteresuotais ugdytojais profesines problemas.
11.1. Suvokti šiuolaikinės pradinės mokyklos paskirtį ir gebėti kurti tokią mokyklą.
11.2. Išmanyti pagrindinius šiuolaikinius vadybos principus, suvokti švietimo vadybos specifiką.
11.3. Žinoti šiuolaikinės pradinės mokyklos veiklą reglamentuojančius dokumentus, teisinius aktus bei gebėti jais naudotis.
11.4. Organizuoti ir planuoti ugdymo procesą įvairių tipų mokyklose.
11.5. Analizuoti ir vertinti mokyklos veiksmingumą.
11.6. Dalyvauti, sergstint žmonių lygių teisių nepažeidžiamumą, ugdyti teisės normų suvokimą.
11.7. Mokėti tvarkyti dokumentaciją.
12.1. Suvokti pagrindines Lietuvos, Europos ir pasaulio tradicijas ir vertybes, bei gebėti jomis remtis ugdymo procese.
12.2. Įgyti humanišką, įžvalgią, konstruktyvią gyvenimo poziciją ir ja remiantis mokėti atsakingai veikti.
12.3. Pažinti ir gerbti demokratinės visuomenės piliečio laisves, teises ir pareigas.
12.4. Sudaryti galimybes vaikams perimti bendrąsias žmonijos ir tautos vertybes.
12.5. Sugebėti suteikti pirminę pagalbą skurdo, nelaimės ištiktiems, neįgaliems bei socialinę atskirtį patyrusiems vaikams.
13.1. Ugdytis poreikį mokytis visą gyvenimą, būti atviram nuolatinei kaitai.
13.2. Nuolat plėsti bendrąją kultūrinę, socialinę ir profesinę kompetenciją.
13.3. Gebėti kritiškai ir konstruktyviai mąstyti, spręsti problemas, daryti savarankiškus sprendimus.
13.4. Pažinti įvairių epochų ir dabarties pasaulio bei Lietuvos pedagogikos klasikų darbus, idėjas, jas analizuoti ir kritiškai vertinti.
13.5. Gebėti dalyvauti sociokultūriniame visuomenės gyvenime.
14.1. Ugdytis pedagogui reikalingas asmenines savybes (gebėti modeliuoti mokytojo idealą).
14.2. Suprasti mokytojo profesijos specifiką, pedagoginio takto svarbą ugdymo procesui.
14.3. Gebėti argumentuotai reikšti savo nuomonę.
14.4. Mokėti suderinti profesinę laisvę ir atsakomybę.
14.5. Reikšti savo pilietinę poziciją, susidūrus su negatyviais reiškiniais.
14.6. Ugdytis skirtingos gyvensenos grupių savitarpio toleranciją, gebėjimą dirbti kartu su įvairiais žmonėmis ir grupėmis.
15.1. Palyginti įvairias ugdymo filosofijos kryptis ir jas vertinti.
15.2. Analizuoti ir kritiškai vertinti visuomeninius, tautinius, politinius, religinius, ekonominius ir ekologinius procesus.
15.3. Pažinti ir puoselėti savo tautos tendencijas.
15.4. Suprasti ir pripažinti kitų tautų kultūrinį ir etninį savitumą.
15.5. Išmanyti savo krašto, Lietuvos ir Pasaulio kultūros procesus ir gebėti šia informacija naudotis gyvenime ir ugdymo procese.
15.6. Analizuoti ir vertinti pasaulio ir Lietuvos pradinės mokyklos pedagoginės minties raidą.
16.1. Ugdyti komunikacinius gebėjimus, naudotis naujausiomis informacijos bei komunikacijos technologijomis. Atrinkti reikiamus informacijos šaltinius ir jais naudotis.
16.2. Išsiugdyti bent vienos Vakarų Europos kalbos komunikacinę kompetenciją.
16.3. Įgyti kompiuterinio raštingumo pagrindus ir jais naudotis praktinėje veikloje.
17.1. Suvokti kalbą kaip svarbiausią tautiškumo požymį, puoselėti individualius kalbinės raiškos gebėjimus, kūrybines galias.
17.2. Domėtis naujausia grožine literatūra, periodiniais leidiniais.
17.3. Taikyti literatūrinius kūrinius ugdymo(si) procese.
17.4. Išsiugdyti pagrindinius oratoriaus įgūdžius, gebėjimą improvizuoti ir panaudoti įvairią teatrinę raišką vaikų kalbos ir kūrybiškumo ugdymui.
2. Išsilavinimo reikalavimai stojantiesiems
Vidurinis
3. Specialieji reikalavimai ir rekomendacijos
Studentai turi pasižymėti organizaciniais, komunikaciniais ir muzikiniais gebėjimais.
4. Studijų kalba ir kitos studijavimo sąlygos
5. Studijos vykdomos lietuvių kalba.
6. Studijų turinys:
6.1. Studijų srities bendrųjų pagrindų dalykai Bendrojo aukštojo lavinimo ir profesinių studijų teorinių pagrindų dalykai: 37 kreditai.
Filosofijos pagrindai 2 kr.
Sociologijos pagrindai 0 kr.
Kultūros istorija ir etnokultūra 2 kr.
Informacinės technologijos 3 kr.
Švietimo vadyba 2 kr.
Teisės pagrindai ir civilinė sauga 3 kr.
Bendroji ir asmenybės psichologija 4 kr.
Raidos ir pedagoginė psichologija 3 kr.
Pedagogikos pagrindai ir didaktika 3 kr.
Edukaciniai tyrimai 2 kr.
Hodegetika 2 kr.
Pedagoginės minties ir švietimo istorija 2 kr.
Specialioji pedagogika 2 kr.
Šeimos pedagogika 2 kr.
Gabiųjų vaikų ugdymas 2 kr.
Kursinis darbas 2 kr.
5.2. Studijų krypties specialaus lavinimo dalykai:
Dalykai kvalifikacijoms įgyti: 68 kreditai
Lietuvių kalba ir jos mokymas
Kalbos kultūra ir rašybos pagrindai 2 kr.
Tekstas 4 kr.
Sakinys 2 kr.
Žodis 2 kr.
Garsas 4 kr.
Tautosaka ir vaikų literatūra 3 kr.
Gamtos pažinimo mokymas 4 kr.
Socialinis ugdymas 3 kr.
Vaiko sveikata 3 kr.
Etika ir jos mokymas 2 kr.
Matematika ir jos mokymas I 4 kr.
Matematika ir jos mokymas II 4 kr.
Kūno kultūros mokymas 3 kr.
Dailės, technologijų mokymas I 3 kr.
Dailės, technologijų mokymas II 3 kr.
Dailės, technologijų mokymas III 3 kr.
Choreografija ir jos mokymas 2 kr.
Muzika ir muzikinis ugdymas
Muzikos kalba. Muzikavimas I 3 kr.
Muzikos literatūra. Muzikavimas II 2 kr.
Muzikos mokymas 4 kr.
Popamokinės veiklos organizavimas 2 kr.
Retorika 2 kr.
Modeliavimas ir dizainas 0 kr.
Kultūrinis Europos identitetas 2 kr.
Papildomas instrumentas 0 kr.
Raiškusis skaitymas 0 kr.
Antroji užsienio kalba (anglų, vokiečių, prancūzų, švedų, rusų) 2 kr.
5.3. Programos galimos specializacijos, specialaus lavinimo atšakos dalykai
Specializacijos:
Ankstyvasis anglų kalbos mokymas: 29 kreditai
Anglų kalbos fonetika 4 kr.
Anglų kalbos praktika 14 kr.
Anglų kalbos gramatika 4 kr.
Anglų literatūra ir krašto pažinimas 2 kr.
Anglų kalbos mokymas 5 kr.
Ankstyvasis prancūzų kalbos mokymas:29 kreditai
Prancūzų kalbos praktika 14 kr.
Prancūzų kalbos fonetika 4 kr.
Prancūzų kalbos gramatika 4 kr.
Prancūzų literatūra ir krašto pažinimas 2 kr.
Prancūzų kalbos mokymas 5 kr.
Ankstyvasis vokiečių kalbos mokymas: 29 kreditai
Vokiečių kalbos praktika 14 kr.
Vokiečių kalbos fonetika 4 kr.
Vokiečių kalbos gramatika 4 kr.
Vokiečių literatūra ir krašto pažinimas 2 kr.
Vokiečių kalbos mokymas 5 kr.
5.4. Praktikos apibūdinimas
Profesinės veiklos praktikos programos: 20 kreditų
Stebimoji praktika 2 kreditai
Tikslas - padėti praktiškai studentams pažinti jaunesniojo mokyklinio amžiaus vaikų poreikius, specifinę raidą. Supažindinti studentus su pradinių klasių mokinių ugdymo ypatumais įvairių tipų pradinėse mokyklose bei padėti suprasti mokytojo profesijos specifiką.
Mokytojo padėjėjo praktika 2 kr.
Tikslas - supažindinti studentus su mokytojo pareigomis, būtinais praktiniais gebėjimais formuojant klasės bendruomenę, tvarkant dokumentaciją, organizuojant kultūrinę ir edukacinę veiklą per pamokas ir po pamokų. Mokyti taikyti teorines žinias planuojant ugdymo procesą. Skatinti stebėti, fiksuoti ir analizuoti mokytojo - mokinių, mokytojo - tėvų bendravimą ir bendradarbiavimą.
Pradinė specialybės praktika 4 kr.
Tikslas - sudaryti sąlygas atliekant pradinę specialybės praktiką kūrybiškai modeliuoti pradinės mokyklos ugdymo turinį ir, remiantis humanistinės pedagogikos principais, taikyti mokomųjų dalykų (lietuvių kalbos, matematikos, pasaulio pažinimo, muzikos, dailės, technologijų, kūno kultūros) didaktikos žinias praktikoje, ugdyti pedagoginius mokėjimus planuoti ir organizuoti ugdymo procesą, atsižvelgiant į mokinių amžiaus ir individualius ypatumus, vietos sąlygas ir galimybes.
Pradinė specializacijos praktika 4 kr.
Tikslas - sudaryti sąlygas atliekant specializacijos praktiką kūrybiškai taikyti ankstyvojo užsienio kalbos mokymo turinį ir, remiantis humanistinės pedagogikos principais, taikyti anglų, vokiečių, prancūzų kalbų didaktikos žinias praktikoje, ugdyti savarankiškumą, pareigingumą ir atsakingumą, gebėjimą naudotis tradiciniais ir aktyviais ugdymo metodais, ugdyti pedagoginius mokėjimus planuoti, organizuoti ugdymo procesą, atsižvelgiant į mokinių amžiaus ir individualius ypatumus, vietos sąlygas ir galimybes.
Pagrindinė specialybės ir specializacijos praktika 8 kr.
Tikslas - sudaryti sąlygas atliekant pagrindinę specialybės ir specializacijos praktiką savarankiškai interpretuoti, koreguoti, modeliuoti pradinės mokyklos ugdymo turinį, kurti vaikams palankias sąlygas perimant bendrąsias žmonijos vertybes, ugdant sociokultūrinę mokinių kompetenciją. Gilinti ir įtvirtinti pedagoginius įgūdžius ir mokėjimus savarankiškai planuojant, organizuojant bei tiriant ugdymo procesą pradinėje mokykloje.
6. Studijų pabaiga (diplominis darbas, egzaminų sistema).
Profesinė kvalifikacija suteikiama, jei yra išlaikytas baigiamasis kvalifikacinis specializacijos egzaminas ir apgintas diplominis darbas.

Anotaciją parengusio darbuotojo pareigos, vardas, pavardė
Pradinio ugdymo katedros vedėja Rima Ežerskienė

Pasidalink Facebook'e

Kvalifikacijos aprašas

KOMPETENCIJOS
Gebėti pažinti vaiką, jo poreikius ir juos tenkinti.
Gebėti pažinti specifinius vaiko raidos ypatumus ugdymo procese.
Gebėti sudaryti vaikams palankias sąlygas perimti bendrąsias žmonijos vertybes ir kultūrinius pagrindus bei ugdyti sociokultūrinę kompetenciją.
Išmanyti pradinės mokyklos ugdymo turinį, gebėti jį interpretuoti, koreguoti, modeliuoti bei kūrybiškai taikyti ugdymo procese.
Gebėti planuoti ir organizuoti ugdymo procesą pagal humanistinės pedagogikos principus.
Gebėti išmanyti pedagoginės sąveikos principus ir jais remtis pedagoginiame procese.
Išmanyti vertinimo sistemas ir gebėti jas taikyti.
Gebėti pažinti vaiko šeimą ir teikti pedagoginę-psichologinę pagalbą tėvams.
Gebėti konstruktyviai, kryptingai bendrauti ir bendradarbiauti su kitais pedagogais, šeima ir kitomis ugdymo institucijomis.
Gebėti dirbti komandoje.
Išmanyti pagrindinius pradinės mokyklos gyvenimo organizavimo ir valdymo dėsningumus.
Gebėti puoselėti bendrąsias žmogaus vertybes ir jomis grįsti savo gyvenimą ir veiklą.
Gebėti tobulėti ir keistis, kūrybiškai reaguojant į šiuolaikinio pasaulio pokyčius.
Gebėti kurti profesinės veiklos viziją.
Suvokti pagrindines Lietuvos, Europos ir pasaulio švietimo bei mokslo tendencijas ir vertybes.
Gebėti plėtoti informacinės komunikacinės kultūros įgūdžius.
Tapti gimtosios kalbos žinovu, puoselėtoju ir ugdytoju.
DARBO APRAŠYMAS
Absolventas, įgijęs profesines kompetencijas, gebės dirbti šios veiklos srityse:
Pradinių klasių mokinio ugdymas.
Bendravimas ir bendradarbiavimas su kitais ugdytojais ir ugdymo institucijomis.
Asmeninės ir profesinės kompetencijos tobulinimas.
Absolventas, baigęs pradinio ugdymo pedagogikos studijų programą ir įgijęs bendrojo lavinimo pradinės mokyklos bei pasirinktos specializacijos mokytojo kvalifikaciją, turės teisę dirbti pedagogo darbą įvairių tipų pradinėse mokyklose bei organizuoti ankstyvąjį užsienio (anglų, vokiečių, prancūzų) kalbos mokymą.

PROFESINĖS PERSPEKTYVOS
Absolventai, baigę studijas Klaipėdos kolegijoje, įgiję aukštąjį neuniversitetinį išsilavinimą, gaus aukštojo mokslo diplomą, kuris suteiks teisę dirbti nurodytose srityse pagal įgytą kvalifikaciją ir tęsti studijas aukštojo universitetinio mokslo pasirinktose programose bei įgyti bakalauro laipsnį, toliau studijuojant įgyti magistro laipsnį.
Dirbdami galės siekti vyresniojo mokytojo, mokytojo metodininko ir eksperto kvalifikacinių kategorijų.



Klaipėdos kolegijos Pedagogikos fakultetas
Pradinio ugdymo katedros vedėja Rima Ežerskienė

2006-10-26

Įstaigos, ruošiančios pagal šią mokymo programą
Pavadinimas Miestas/Savivaldybė Adresas
Komentarai

Komentuoti gali tik registruoti Studijos.lt vartotojai

Aš jau esu ePasas.lt vartotojas  Tapti ePasas.lt vartotoju