Mokymo programos
Visos mokymo programos
> Būsimiems studentams > Aukštojo mokslo neuniversitetinės studijos
> Socialinių mokslų studijų sritis
> Edukologija
Pradinio ugdymo pedagogika
Valstybinis kodas: | 653X12005 |
---|---|
Kodas pagal ISCED: | 52114 |
Lygmuo ir/ar tipas: |
Aukštojo mokslo neuniversitetinės studijos
Socialinių mokslų studijų sritis
|
Baigimo sertifikatas: | Profesinio bakalauro diplomas |
Anotacija arba apibūdinimas
Studijų programa skirta rengti pradinių klasių mokytojus, gebančius ugdyti pradinių klasių mokinį, planuoti ir organizuoti ugdymo procesą pagal humanistinės pedagogikos principus, taikyti vertinimo sistemas, konstruktyviai bendrauti ir bendradarbiauti su mokinio tėvais, kitais pedagogais ir kitomis ugdymo institucijomis, taikyti pagrindinius pradinės mokyklos gyvenimo organizavimo ir valdymo dėsningumus.Stojantysis turi vykdyti priėmimo į kolegiją sąlygas.
Būsimieji pradinių klasių mokytojai studijuoja bendruosius profesinius dalykus: kultūros istoriją, informacines technologijas, švietimo vadybą, teisę, darbo ir civilinę saugą, bendrąją ir asmenybės psichologiją, raidos ir pedagoginę psichologiją, pedagogikos pagrindus ir didaktiką, taikomųjų tyrimų metodologiją, hodegetiką ir kt., studijų pagrindų dalykus: kalbos kultūrą ir raštvedybos pagrindus, tautosaką ir vaikų literatūrą, gamtos pažinimo mokymą, socialinį ugdymą, vaiko sveikatą, matematikos pagrindus, matematikos mokymą, kūno kultūros mokymą, choreografiją ir jos mokymą, muziką ir muzikinį ugdymą ir kt. bei specialiuosius profesinius dalykus, priklausomai nuo pasirinktos specializacijos:
1Dailės technologijų (tekstilės darbus, siuvinėjimo technologijas, odos technologijas, verpalų technologijas)
2Namų mokytojo (bendravimo psichologiją, etiketą, užsienio kalbų mokymą, vaikystės žaidimų pedagogiką)
5 procentai studijų programos apimties yra skirti laisvai pasirenkamiems studijų dalykams. Iš viso studijuojami 35 dalykai.
Praktinės studijos vyksta šešiais etapais: stebimoji pedagoginė, pirmųjų vaiko dienų mokykloje, mokomųjų dalykų didaktikos I-II klasėse, mokomųjų dalykų didaktikos ir specializacijos III-IV klasėse, ištisinė specialybės ir specializacijos praktika. Praktinių studijų trukmė – 25 savaitės. Jų metu yra įtvirtinami ir tobulinami ugdymo proceso planavimo, organizavimo, vertinimo sistemų taikymo, didaktikos metodų taikymo gebėjimai.
Studijų programa baigiama baigiamuoju kvalifikaciniu egzaminu ir baigiamuoju darbu. Baigusiajam suteikiamas edukologijos profesinio bakalauro kvalifikacinis laipsnis ir mokytojo profesinė kvalifikacija.
Baigus pradinio ugdymo pedagogikos studijų programą studijas galima tęsti pagal aukštojo mokslo socialinių mokslų srities, edukologijos studijų krypties programas.
Pradinio ugdymo pedagogikos studijų programa skirta asmenims turintiems vidurinį išsilavinimą bei siekiantiems tapti pradinių klasių mokytoju.
Kvalifikacijos aprašas
Mokytojo kvalifikacija reikalinga norint dirbti pradinių klasių mokytoju.Asmuo, įgijęs mokytojo kvalifikaciją, turi:
gebėti pažinti vaiką, jo poreikius ir juos tenkinti, diferencijuoti ir individualizuoti ugdymo turinį ir prasmę, pažinti specifinius vaiko raidos ypatumus ugdymo procese, prognozuoti tolimesnę vaiko raidą, numatyti jos plėtrą, padedant vaikui maksimaliai išskleisti individualias galias bei gebėjimus, sudaryti vaikams palankias sąlygas perimti bendrąsias žmonijos vertybes ir kultūrinius pagrindus bei ugdyti sociokultūrinę kompetenciją, planuoti ir organizuoti ugdymo procesą pagal humanistinės pedagogikos principus, pažinti vaiko šeimą ir teikti pedagoginę-psichologinę pagalbą tėvams, įtraukti šeimą į aktyvią sąveiką, siekiant bendro tikslo, vartoti gimtąją kalbą, puoselėjant individualius kalbinės raiškos gebėjimus kurti profesinės veiklos viziją, naudotis naujausiomis informacijos bei komunikacijos technologijomisžinoti šiuolaikinės pradinės mokyklos veiklą reglamentuojančius dokumentus, teisinius aktus, pradinių klasių ugdymo programų bei standartų reikalavimus, formalaus ir neformalaus vertinimo ypatumus ir būdus, komandinio darbo ypatumus, principus, pagrindinius šiuolaikinės vadybos principus, pradinės mokyklos turinį, pedagoginės sąveikos principus, pagrindinius pradinės mokyklos gyvenimo organizavimo ir valdymo dėsningumus, savo tautos tradicijas, įvairių epochų ir šiuolaikinius pasaulio bei Lietuvos pedagogikos klasikų darbus, idėjas.žinoti vaiko amžiaus tarpsnių psichologiją, pedagogiką.mokėti atsakingai, kritiškai, nuosekliai reikšti mintis, konstruktyviai, kryptingai bendrauti ir bendradarbiauti su pedagogais ir kitomis ugdymo institucijomis, lanksčiai spręsti problemas, valdyti konfliktus, dirbti komandoje
Mokytojo kvalifikaciją galima įgyti kolegijose, vykdančiose studijas pagal pradinio ugdymo pedagogikos studijų programą.
Norintiems siekti mokytojo kvalifikacijos reikia turėti vidurinį išsilavinimą.
Neformaliuoju arba savaiminiu būdu išugdyti gebėjimai dirbti pradinių klasių mokytoju nėra pripažįstami.
Įgiję mokytojo kvalifikaciją asmenys gali dirbti pradinių klasių mokytoju įvairių tipų pradinėse mokyklose bei šeimose.
Įstaigos, ruošiančios pagal šią mokymo programą
Pavadinimas | Miestas/Savivaldybė | Adresas |
---|---|---|
Klaipėdos valstybinė kolegija | Klaipėda | Jaunystės g. 1 |
Komentarai
Komentuoti gali tik registruoti Studijos.lt vartotojai
Aš jau esu ePasas.lt vartotojas Tapti ePasas.lt vartotoju