Straipsniai
Atgal
Parengta Būsimųjų vairuotojų rengimo koncepcija
2009-11-04

Siekdama sudaryti tinkamas sąlygas vairuotojų mokymui, Susisiekimo ministerija parengė Būsimųjų vairuotojų rengimo koncepciją. Šiai koncepcijai iš esmės pritarė Valstybinė eismo saugumo komisija. Posėdyje taip pat svarstyti Valstybinės eismo saugumo programos rengimo klausimai.


„Po konsultacijų su ekspertais ir specialistais apsisprendėme, kad norint užtikrinti saugesnį eismą, būtinas ypatingas dėmesys pirminiam vairuotojų mokymui ir egzaminavimui. Naujoje tvarkoje keliami didesni kokybiniai reikalavimai vairavimo mokykloms, didinama jų atsakomybė už mokymo rezultatus“, – sakė susisiekimo ministras Eligijus Masiulis.

Pasiūlytos naujos vairuotojų rengimo tvarkos esmė – užtikrinti kokybišką mokymą, skaidrų ir kontroliuojamą mokymo procesą, vairavimo mokyklų ir mokytojų atsakomybę už mokymo kokybę.

Keliami nauji reikalavimai vairavimo mokymo metodikai ir mokyklų techninei bazei – mokymo aikštelėms bei naudojamiems automobiliams. Mokymo proceso skaidrumui užtikrinti mokomuosiuose automobiliuose turės būti įranga, fiksuojanti kiekvieno mokinio praktinio važiavimo pamokas. Be to, vairavimo mokyklose numatoma rengti tarpinius teorijos egzaminus. Su šių egzaminų rezultatais ir mokomųjų važiavimų duomenimis galės susipažinti vairuotojų egzaminus rengianti VĮ „Regitra“ bei vairuotojų mokymo procesą kontroliuojanti Valstybinė kelių transporto inspekcija prie Susisiekimo ministerijos.

Vairuotojų rengimo koncepcijoje numatyta, kad papildomą mokymą tikslinga organizuoti pradedantiesiems vairuotojams, per 2 metų laikotarpį pažeidusiems Kelių eismo taisykles (KET) daugiau kaip 3 kartus ir už tai nubaustiems administracine tvarka arba pripažintiems kaltais dėl eismo įvykio; specialiųjų transporto priemonių vairuotojams, naudojantiems mėlynos bei raudonos spalvos švyturėlius ir (ar) specialiuosius garso signalus; taip pat tiems vairuotojams, kuriems dėl KET pažeidimų buvo atimta teisė vairuoti.

Susisiekimo ministerijos nuomone, papildomas mokymas turėtų būti prevencinė auklėjamoji priemonė. Todėl teorinių ir psichologinių pamokų kursą planuojama orientuoti į psichologinius dalykus, išaiškinant vairuotojui asmeninių psichologinių savybių įtaką saugiam eismui, jo daromų pažeidimų priežastis ir galimas pasekmes. Teisę organizuoti papildomą mokymą numatoma suteikti vairavimo mokykloms, turinčioms teisę vykdyti pirminį vairuotojų mokymą ir atitinkančioms papildomus reikalavimus.

Keičiant vairuotojų egzaminavimo tvarką siūloma patobulinti egzaminų vertinimo kriterijus – akcentuoti gebėjimą saugiai valdyti transporto priemonę, o ne elementarias klaidas, neturinčias didesnės įtakos eismo saugumui. Numatoma, kad egzamine dalyvautų instruktorius, o egzamino eiga būtų filmuojama.

Valstybinės eismo saugumo komisijos posėdyje taip pat aptarti pasiūlymai Valstybinei eismo saugumo automobilių keliais 2010–2015 metų programai parengti. Susisiekimo ministro įsakymu sudaroma darbo grupė, kurioje kartu dirbs Susisiekimo ministerijos, Vidaus reikalų ministerijos, Sveikatos apsaugos ministerijos, Švietimo ir mokslo ministerijos, Lietuvos policijos eismo priežiūros tarnybos, Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos, Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos bei Lietuvos savivaldybių asociacijos atstovai. Posėdyje nuspręsta, kad ši darbo grupė iki gruodžio 10 d. turės parengti Valstybinės eismo saugumo programos projektą ir pateikti jį svarstyti Valstybinei eismo saugumo komisijai.

Foto
Komentarai