Didžiosios Britanijos nacionalinės raštingumo tarnybos duomenimis, vaikai, kurie rašo tinklaraščius (blog‘us), susirašinėja internetu ar naudojasi socialiniais tinklais turi geresnius rašymo įgūdžius nei tie, kurie kompiuteriu nesinaudoja. Iš 3001 apklaustų 9-16 metų amžiaus vaikų, 24 proc. teigė turintys savo tinklaraštį, o 82 proc. siunčia žinutes bent kartą per mėnesį.
73 proc. naudojasi internetiniais pokalbių kambariais bendraudami su draugais.
Vis dėlto, 77 proc. teigė vis dar naudojantys "rašiklį ir popieriaus lapą" užsirašydami pastebėjimus klasėje ar darydami namų darbus.
Iš tinklaraščiais bei socialiniais tinklais nesinaudojančių vaikų 47 proc. įvertino savo rašymo įgūdžius kaip "gerus" bei "labai gerus", kai tuo metu taip save įvertino 61 proc. tinklaraščių rašytojų bei 56 proc. socialinių tinklų narių.
"Mūsų tyrimas rodo stiprų ryšį tarp naudojimosi kompiuteriu bei platesnės rašymo struktūros", - BBC žinioms teigė Nacionalinės raštingumo tarnybos direktorius Džonatanas Daglasas (Jonathan Douglas).
"Naudojimasis kompiuteriu ir internetu skatina vaikus rašyti trumpas istorijas, laiškus, dainų tekstus bei dienoraščius."
Dž. Daglasas atmetė kritiką dėl neformalių rašymo stilių internete, kuriuose dažnai pasitaiko gramatikos ir rašybos klaidų.
"Ar tai kenkia raštingumui? Mūsų tyrimo išvados įtikina, kad kuo daugiau bendravimo būdų vaikai naudoja, tuo stipresni jų rašymo įgūdžiai."
"Myliu, bučiuoju, ir iki”
Dž. Daglasas teigė, jog vaikams reikia išmokti atskirti skirtingus rašymo stilius, tačiau tai nė kuo nesiskiria nuo to, kaip išmokti atskirti, kada laiško pabaigoje naudoti "Su pagarba", o kada tinka "Myliu, bučiuoju, ir iki".
Tačiau ne visi mokytojai turi tą pačią nuomonę, ir nemano, jog bendravimas internete turi pranašumų.
"Visų pirma mokytojai abejoja, ar vaikams reikėtų išmokti naudotis kompiuteriu, ypač jauniems", - teigė Nacionalinės pirminio ugdymo asociacijos generalinis sekretorius Džonas Kou (John Coe).
"Jie įžvelgia didžiulius mokytojo ir mokinio bendravimo privalumus, nors kartais kompiuteris 13 metų vaikui yra geresnis "draugas" nei mokytojas.
Dž. Kou pritarė kompiuterių naudojimui klasėse tyrimo tikslais ir sutiko, kad visi bendravimo būdai jaunam žmogui padeda tobulinti rašymo įgūdžius.
"9 metų bei vyresni vaikai siunčia trumpąsias žinutes kaip pamišę, tiek klasėje, tiek už jos sienų."
"Tai rašymo ir skaitymo forma, nors ir netradicinė, tačiau vaikai tokiu būdu bendrauja, todėl pranašumų yra."
Dž. Kou pridėjo, kad Nacionalinė pirminio ugdymo asociacija ieško būdų, kaip šią susirašinėjimo aistrą panaudoti mokymosi tikslais.