Apklausa
Kokią specialybę rengiatės studijuoti?
Mokymo programos
Visos mokymo programos
> Aukštojo mokslo neuniversitetinės studijos
> Socialinių mokslų studijų sritis
> Edukologija
Ikimokyklinis Ugdymas
Valstybinis kodas: | 65307S116 |
---|---|
Kodas pagal ISCED: | 52114 |
Lygmuo ir/ar tipas: |
Aukštojo mokslo neuniversitetinės studijos
Socialinių mokslų studijų sritis
|
Studijų forma/trukmė |
Dieninė: 3 m.
Neakivaizdinė: 4 m.
|
Anotacija arba apibūdinimas
1. Programos tikslai:1.1.Sugebėti pažinti ir analizuoti įvairaus amžiaus tarpsnių žmogaus anatominius, fiziologinius ir psichologinius ypatumus.
1.2. gebėti kurti visapusiškai saugią vaiko aplinką.
1.3. Gebėti patenkinti miego, judėjimo, maitinimosi, poilsio, fizinio ir psichinio saugumo ir kitus esminius vaiko poreikius.
1.4. Išmanyti socialinių vaiko poreikių raidą bei gebėti juos tenkinti bei veikti.
1.5. Pažinti dažnesnius vaikų fizinės, psichinės bei socialinės raidos sutrikimus, suprasti jų priežastis.
1.6. Išmanyti vaikų raidos sutrikimo kompensacijos, korekcijos, reabilitacijos metodus ir būdus, gebėti juos taikyti ugdymo procese.
2.1. Žinoti vaiko psichinės ir fizinės sveikatos saugojimo ir stiprinimo principus bei priemones ir gebėti jais naudotis ugdymo procese.
2.2. Gebėti numatyti ir taikyti vaiko sveikatos prevencijos priemones.
2.3. Išmanyti ligas, kuriomis dažniausiai serga vaikai, atpažinti jų požymius, mokėti suteikti pirmąją pagalbą.
3.1. Žinoti ir gebėti analizuoti asmenybės ir jos psichikos struktūrą, įvairius psichikos reiškinius, jų ypatumus ir dėsningumus.
3.2. Nusimatyti apie ikimokyklinio amžiaus vaiko pažintinės, socialinės, emocinės, fizinės raidos prielaidas, dėsningumus bei raišką.
3.3. Išmanyti pagrindinius vaikų raidos ir poreikių tyrimo metodus ir gebėti jais naudotis.
4.1. Išmanyti ugdymo proceso specifiką: paskirtį, prasmę, galimą poveikį ir rezultatus.
4.2. Gebėti diferencijuoti ir individualizuoti ugdymo procesą.
4.3. Gebėti modeliuoti ikimokyklinio ugdymo turinį, būdus ir metodus.
4.4. Gebėti kryptingai puoselėti įvairias vaikų veiklos sritis integruojant ugdymo procesą.
4.5. Suvokti žaidimo svarbą vaiko raidai ir jo ugdymui.
4.6. Išmokti vertinti kiekvieną vaiką kaip unikalų individą.
4.7. Gebėti padėti vaikui pajusti savo galimybes ir vertę.
4.8. Gebėti stebėti, analizuoti, vertinti įvairią vaikų veiklą, daryti jai poveikį.
4.9. Gebėti puoselėti vaikų savarankiškumą ir kūrybinę potenciją, ugdyti kūrybinius įvairios vaiko raiškos gebėjimus.
5.1. Išmanyti kultūrinių, socialinių, ekonominių aplinkos veiksnių poveikį individui.
5.2. Žinoti ir gebėti taikyti stimuliuojančios, funkcionalios, estetiškos vaikų ugdymo aplinkos kūrimo bendruosius principus ir jos kūrimo variantus skirtingose ugdymo sistemose.
5.3. Mokėti sudaryti sąlygas vaiko individualybei skleistis.
6.1. Gebėti grįsti pedagoginę sąveiką ir ugdymo turinį bendrosiomis žmonijos vertybėmis.
6.2. Gebėti numatyti ir organizuoti ugdomąjį poveikį garantuojant vaikų veiklos natūralumą.
6.3. Gebėti ugdyti vaikų bendravimo ir bendradarbiavimo kompetenciją įvairiose veiklos srityse.
7.1. Žinoti socialinės ir kultūrinės integracijos būdus ir metodus bei vaikų sociokultūrinės integracijos specifiką.
7.2. Gebėti plėtoti asmenybės ryšius su sociokultūrine aplinka, daryti jai poveikį.
7.3. Gebėti ugdyti vaikų bendravimo ir bendradarbiavimo kompetenciją įvairiose srityse.
8.1. Išmanyti Lietuvos ir pasaulio kultūros procesus.
8.2. Susipažinti su Lietuvos kultūros raidos etapais, gebėti vertinti Lietuvos kultūros reiškinius Europos kultūros kontekste.
8.3. Žinoti Lietuvos ir pasaulio pedagoginės minties raidos bruožus, svarbiausias kryptis, praeities ir dabarties tendencijas.
8.4. Gebėti šia informacija naudotis savo gyvenime bei ugdymo procese.
9.1. Išmokti įvairių bendravimo ir bendradarbiavimo su šeima būdų bei gebėti juos taikyti.
9.2. Gebėti kurti konstruktyvaus bendradarbiavimo situacijas.
9.3. Gebėti įtraukti šeimą į aktyvią ir rezultatyvią sąveiką siekiant bendro tikslo.
10.1. Suvokti šeimos funkcijų svarbą visuomenės ir individo raidai.
10.2. Gebėti planuoti, vykdyti ir analizuoti profesinius taikomuosius tyrimus.
10.3. Gebėti pažinti ugdytinio šeimą, jos gyvenimo būdą, tradicijas ir atsižvelgti į vaiko ugdymo šeimoje specifiką, vaiko patyrimą, įpročius, nuostatas.
10.4. Žinoti pagrindinius paramos šeimai būdus ir paramą teikiančias institucijas.
10.5. Žinoti pagrindines ugdytojų ir ugdytinių teises ir pareigas.
10.6. Gebėti organizuoti pedagoginį-psichologinį tėvų bei visuomenės švietimą.
10.7. Vertinti šeimą kaip lygiavertį ugdymo proceso partnerį.
11.1. Žinoti pagrindinius suaugusiųjų švietimo principus ir metodus bei gebėti taikyti suaugusiųjų švietimo patirtį.
11.2. Turėti konsultanto įgūdžių.
11.3. Gebėti atstovauti įstaigos interesams.
11.4. Išmanyti įvairių socialinės ir pedagoginės informacijos ir paramos institucijų darbo specifiką.
11.5. Išmanyti pagrindines Lietuvos ir Europos Sąjungos švietimo politikos tendencijas.
11.6. Sugebėti užmegzti konstruktyvius ryšius su įvairiomis institucijomis bei kryptingai bendradarbiauti.
12.1. Išmanyti šiuolaikinio vadybininko darbo pagrindus, principus, formas ir gebėti jas taikyti.
12.2. Žinoti švietimo organizavimą ir ikimokyklinį ugdymą reglamentuojančius dokumentus.
12.3. Žinoti darbdavio ir darbuotojo pareigas ir teises.
13.1. Išmanyti psichologines žmonių grupių ypatybes ir gebėti jas taikyti dirbančios komandos principu.
13.2. Gebėti kartu su kitais suinteresuotais ugdytojais svarstyti įvairias profesinės srities problemas.
14.1. Įsisąmoninti pagrindines bendrąsias žmonijos demokratijos vertybes ir jomis grįsti savo gyvenimą ir darbą.
14.2. Gebėti nuolat stiprinti įgytus kultūros pagrindus.
14.3. Gebėti puoselėti bei stiprinti įgytus bendrinės kalbos pagrindus.
15.1. Domėtis švietimo naujovėmis bei kūrybiškai jas taikyti pedagoginiame darbe.
15.2. Gebėti inicijuoti ir realizuoti pedagogines inovacijas.
15.3. Sugebėti interpretuoti ir adaptuoti turimas teorines žinias konkrečiose pedagoginėse praktinėse situacijose.
15.4. Gebėti susieti visą paskirtų profesinės veiklos sričių informaciją.
15.5. Gebėti naudotis naujausiomis technologijomis.
Kvalifikacijos aprašas
Įstaigos, ruošiančios pagal šią mokymo programą
Pavadinimas | Miestas/Savivaldybė | Adresas |
---|
Komentarai
Komentuoti gali tik registruoti Studijos.lt vartotojai
Aš jau esu ePasas.lt vartotojas Tapti ePasas.lt vartotoju