Vizualinė komunikacija – taip vadinasi nauja studijų programa, kurią nuo 2011 m. rugsėjo pradeda vykdyti Tarptautinė teisės ir verslo aukštoji mokykla. Tai komunikacijos studijų krypties programa, kurią baigusiems bus suteikiamas komunikacijos profesinio bakalauro laipsnis.
Kiekvieno visuomenės nario gyvenimo kokybę, vystomo verslo ar teikiamos paslaugos sėkmę lemia mūsų sugebėjimas skleisti žinią ir informaciją apie save, apie kuriamą produktą ar teikiamą paslaugą taip, kad tą informaciją kiti pastebėtų, atkreiptų į ją dėmesį, kad ta informacija būtų teisinga ir patraukli, aiškiai suprantama ir tinkamai įvertinama.
Gyvename žinių ir informacijos pasaulyje. Vienų žmonių sukauptos žinios tampa informacijos šaltiniu kitiems tik tada, kai jomis yra dalinamasi, kai jos įvairiais būdais ir priemonėmis yra perduodamos ir skleidžiamos. Šiuolaikinio pasaulio žmonių bendruomenės egzistavimas jau neįmanomas be nenutrūkstančio, nesibaigiančio ir integralaus komunikacijos proceso.
Žinią apie save, apie savo įmonę ar organizaciją, apie jos kuriamus produktus ar teikiamas paslaugas galima perduoti įvairiai – galima apie tai papasakoti radijo ar televizijos laidoje, galima parašyti straipsnį ar reklaminį pranešimą laikraštyje ar žurnale, bet... galima apie tai sukurti filmuotą arba fotografuotą reklaminį reportažą, galima suorganizuoti reklaminį renginį. Kitaip tariant, informacijos perdavimui galima naudoti ne tik sakytinį arba rašytinį žodį (kas vis dar dažnai yra laikoma pagrindiniu žmonių bendravimo būdu), bet naudoti vaizdą – statišką arba judantį, įgarsintą arba begarsį, spalvotą arba bespalvį. Mokslininkai teigia, kad šiuolaikinę kultūrą galima vadinti vizualine – vaizdine – kultūra. Šių dienų žmogus turi gebėti kurti ir skaityti vaizdinius kodus, kurių apstu stenduose, reklamose, laikraščiuose, meno kūriniuose. Žmogus priverstas vis dažniau kontaktuoti su vaizdais, kuriuos reikia suvokti, suprasti, įvertinti, interpretuoti ir perteikti savaip. To reikalauja nuolat tobulėjanti technologija, taikoma pramonėje, socialiniame sektoriuje, medicinoje ir kt. Mokslininkų teigimu, vaizdinis mąstymas apima visą žmogaus veiklą: futbolo treneris kuria naują žaidimo strategiją, chirurgai mąsto vizualiai operuodami, chemikai – konstruodami molekulių modelius, matematikai kuria formules, architektai – planus ir brėžinius, verslininkai – darbo tvarkaraštį ir t. t.
Įvertinusi komunikaciją ir vizualumą, kaip neatsiejamus ir gyvybiškai svarbius šiuolaikinės visuomenės reiškinius, atsižvelgusi į tai, kad modernios informacinės ir ryšių technologijos tapo galingu ekonomikos augimo ir darbo vietų kūrimo veiksniu, Tarptautinė teisės ir verslo aukštoji mokykla parengė naują – Vizualinės komunikacijos – studijų programą, kuri buvo teigiamai įvertinta ekspertų ir akredituota.
Vizualinės komunikacijos studijų programos tikslas – suteikti visapusiškų pamatinių žinių ir suformuoti teorinius komunikacijos ir vizualumo pagrindus, ugdyti šiuolaikiškus praktinius įgūdžius, būtinus sėkmingai vizualinės komunikacijos produkcijos kūrybai dabartinėmis darbo rinkos sąlygomis. Vizualinės komunikacijos studijų programa siekiama įtvirtinti komunikacijos mokslo ir vizualumo sampratas, vizualinės komunikacijos produkcijos kūrimo teorinius pagrindus, ugdyti gebėjimą atskleisti ir nustatyti vizualinės komunikacijos produkcijos paskirtį, poveikį ir efektyvumą, išmokyti taikyti vizualizacijos priemones vizualinės komunikacijos produkcijos kūryboje.
Vizualinės komunikacijos studijų programos absolventai galės dirbti vizualinės komunikacijos produkcijos kūrėjais įvairiose visuomenės informavimo, viešųjų ryšių bendrovėse, įvairių organizacijų komunikacijos padaliniuose, laisvalaikio, kultūros, verslo, sporto, reklamos ir kitokius renginius organizuojančiose įmonėse, žiniasklaidoje (TV, radijas), taip pat renginių organizavimo, kūrybinių projektų koordinavimo, kūrybinių industrijų srityse.
Apie Tarptautinę teisės ir verslo aukštąją mokyklą
Tarptautinė teisės ir verslo aukštoji mokykla yra moderni ir dinamiška nevalstybinė aukštoji mokykla Lietuvoje jau daugiau nei 12 metų vykdanti profesinio bakalauro studijas. Aukštojoje mokykloje galima rinktis teisės, verslo, turizmo ir poilsio, komunikacijos, vadybos, apskaitos, reklamos, rinkodaros, finansų krypčių studijų programas. TTVAM bendradarbiauja su daugiau nei 80 partnerių 30 šalių. Aukštosios mokyklos tikslas – rengti išsilavinusius, aukštos kvalifikacijos specialistus, gebančius sėkmingai dirbti konkurencinės rinkos sąlygomis Lietuvoje ir užsienyje.
Renata Bilbokaitė, Danguolė Beresnevičienė, Vaizdinio mąstymo ontogenezė: abstraktumo įvertinimas. Socialiniai mokslai. Edukologija. Jaunųjų mokslininkų darbai. Nr. 1 (17). 2008. ISSN 1648-8776