Straipsniai
Atgal
9,9 balo vidurkio paslaptis – studijuoti tai, ką labiausiai mėgsti
2014-05-27

Dvyliktos klasės finišo tiesiojoje dažnas abiturientas sutrinka, nebežino, ką veikti
toliau, ką studijuoti. Taip nutiko ir Agnietai Masevičiūtei iš Panevėžio. „Buvau
tikroje kryžkelėje, nebežinojau, ką tiksliai noriu studijuoti: tapybą, fotografiją,
architektūrą ar dizainą. Tačiau šių studijų metu mes paragaujame visko. Tai puikus
žingsnis savęs atradimo link“, – sako mergina, radusi savo svajonių specialybę, t.
y. dailės pedagogiką.


„Aš tikrai studijuoju tai, kas man patinka. Nuo vaikystės, kiek tik save atsimenu,
piešiu. Esu baigusi Panevėžio dailės mokyklą. Iki 12 klasės svajojau mokytis dailę
arba veterinariją“, – prisimena A. Masevičiūtė, kuri savo ateitį sieja su menu.
Labiausiai ji mėgsta tapybą ir fotografiją. Agnieta dabar su siaubu prisimena, kaip
sunkiai jai sekėsi rinktis studijas po mokyklos. 11 ir 12 klases ji baigė per
vienerius metus, eksternu. „Norėjau kuo greičiau studijuoti“, – prisipažįsta. Iš
pradžių ji įstojo į valstybės nefinansuojamą vietą. „Stengiausi gerai mokytis, todėl
po pusės metų gavau valstybės finansuojamą vietą, dar po pusės metų – stipendiją, o
dar po pusės metų mano vidurkis buvo 9,9. Paslaptis yra ta, kad studijuoju tai, ką
labiausiai myliu“, – atskleidžia paslaptį Lietuvos edukologijos universiteto
studentė.

„Į LEU stojau labiau ne dėl pedagoginių, o dėl meninių studijų. Dabar, kai jau esu
antrakursė, pradėjau žavėtis ir pedagogika, nes teko daug apie tai sužinoti. Man
mokykloje labiausiai patiko mokytis dailę, biologiją, lietuvių kalbą, istoriją.
Lankiau dailės mokyklą, domėjausi menu. Taip pat esu gamtos mylėtoja, todėl
domėjausi ir gamtos mokslais“, – sako studentė. Studijos Lietuvos edukologijos
universitete yra puikus žingsnis savęs atradimo link. „Po šių studijų, kai stosiu į
magistrantūrą, manau, kad būsiu visiškai apsisprendusi. Žinosiu, kad išsirinkau
būtent tai, ko man reikia. Labai svarbu, kad studentas mokytųsi tai, ką mėgsta, o
vėliau dirbtų tai, ką myli“, – sako Agnieta. Studentė džiaugiasi studijomis, nes
bendrauja su nuostabiais žmonėmis. „Dailės dalyko dėstytojai čia yra puikūs. Jie
tobulai išmano savo dėstomą dalyką, yra labai paprasti ir šilti žmonės. Aš niekada
nebijau atvirai pasikalbė
ti su dėstytoju, nes žinau, kad mane supras, išklausys ir patars. Man, kaip
asmenybei, tai suteikia labai daug. Aš čia tobulėju, tobulėju ir dar kartą
tobulėju“, – tvirtina A. Masevičiūtė.

Agnieta sako, jog pedagogas turi ne tik labai gerai išmanyti savo dėstomą dalyką,
bet ir mokėti bendrauti su mokiniais: „Mokytojas turi mylėti savo darbą ir mokinius,
į darbą eiti su džiaugsmu. Jeigu kiekvienas žmogus dirbtų tokį darbą, kokį moka
labiausiai, tai būtų tobula. Reikia įvairių darbų. Kiekvienas darbas yra geras.
Ypač, kai jį dirba žmogus, kuris tai moka geriausiai. Mano nuomone, pedagogo darbas
visuomenei vertingas tuo, kad jis padeda nukreipti jauną žmogų tinkama kryptimi“.

Dailės pedagogikos studijų programa, kurią studijuoja Agnieta, skirta rengti meno
pedagogikos, dailės bakalaurus, pedagogus, gebančius vertinti asmens ir visuomenės
kultūrines reikmes, planuoti, organizuoti ir vertinti dailės ugdymo procesą.
Studentai mokysis teoriškai pagrįsti ir įvertinti dailės ugdymo dabartį ir
perspektyvas, kūrybiškai plėtoti visuomenei ir asmeniui aktualias idėjas dailės
raiškos srityje, kryptingai modeliuoti šiuolaikiniais ugdymo principais grindžiamą
dailės mokymo(si) veiklą įvairiose edukacinėse erdvėse. Įvykdę programą, studentai
įgis kompetencijų, įgalinančių profesionaliai naudoti dailės suvokimo priemones
(dailės raiškos, dailės kūrinių stebėjimo, interpretavimo ir vertinimo, dailės
reiškinių pažinimo socialinėje kultūrinėje aplinkoje) vaikų, jaunimo dailės
mokymo(si) procese, atsižvelgdami į jų poreikius, polinkius, interesus. Programos
absolventai gebės įgyvendinti dailės / dailėtyros /
grafinio dizaino / šiuolaikinės vizualinės raiškos dalykų mokomąsias programas
bendrojo ugdymo mokyklose, meninio vaikų ugdymo centruose, klubuose.

Komentarai