Straipsniai
Atgal
Svajonių studijas rado tik iš antro karto
2014-06-05

Ana Umnova šiuo metu dirba choreografe ir studijuoja šokių pedagogiką, bet svajonių
studijas rado tik iš antro bandymo. Vilnietė sako, jog šokti pradėjo gana vėlai – 16
metų, todėl pabijojo stoti į choreografijos studijas. Mergina pasirinko vokiečių
filologijos studijas Vilniaus universitete.


Šiandien studentė prisipažįsta, jog būtent svajonių darbas ir paskatino ją mesti
vokiečių filologijos studijas ir įstoti į Lietuvos edukologijos universitete (LEU)
esančią šokio pedagogiką. „VU be skolų pabaigiau pirmą kursą, dar galėjau stoti
nemokamai į kitą pasirinktą specialybę“, – prisimena studentė. Dabar antrakursė
džiaugiasi, kad nepabijojo perstoti būtent ten, kur širdis linko.

Iškart po mokyklos stoti į šokio pedagogikos studijas merginai net nekilo jokių
minčių. „Nepasitikėjau savo jėgomis. Juk šokti (lindy hop, gatvės šokiai) pradėjau
gana vėlai. Neturėjau jokio supratimo apie kojų pozicijas, laikyseną, todėl ilgą
laiką maniau, kad studijuoti su šokiu susijusią specialybę – ne man, nors mokyti
šokio meno svajojau nuo pat pirmos lindy hop pamokos“, – sako Ana.

Tačiau mergina visur aktyviai dalyvavo, labai daug šoko, po 3 metų (nuo savo pirmos
pamokos) tapo pavaduojančia mokytoja, vėliau susirado nuolatinį šokių partnerį. Su
juo Ana moko mokinius studijoje, kurioje dirba. Taip pat nuolat keliauja į
seminarus, dalyvauja konkursuose ir svajoja apie tarptautinę karjerą.

„Studijos man labai patinka. Čia yra mokoma įvairių šokių stilių. LEU supratau, kad
noriu būti universali šokėja, todėl pradėjau daugiau domėtis šokiu ir sveika
gyvensena. Taip pat labai tikiuosi, kad išmoksiu dirbti su vaikais“, – sako kol kas
tik su suaugusiais dirbanti choreografė. Ji prisipažįsta savo ateitį siejanti tik su
šokiu. Ana labai nori toliau mokytis ir mokyti.

Studentė tvirtina, jog pedagogo darbas labai svarbus. „Juk visą gyvenimą žmonės
prisimena savo mokytojus. Geras mokytojas gali nulemti, kokį kelią gyvenime vaikas
pasirinks. Jei mokytojas geras, tai sugebės bet kurį mokslą paversti pačiu
įdomiausiu. Geras mokytojas įkvepia, padeda ir motyvuoja. Manau, kad mokytojo
profesija be galo atsakinga ir naudinga“, – tvirtina būsima pedagogė. Vilnietė, kuri
baigusi Salomėjos Nėries mokyklą, sako, jog labiausiai jai sekėsi istorijos ir kalbų
pamokos. Taip pat ji lankė daug skirtingų būrelių, bet tik šokis jai padėjo atrasti
save.

Šokio pedagogikos studijų programa skirta siekiantiems tapti šokio pedagogais,
norinčiais mokyti kurti šokį. Studijų metu įgyjama šokio istorijos ir žmogaus
judėjimo teorijos žinių, ugdomi šokio improvizacijos ir kompozicijos, liaudies,
klasikinio, modernaus, pramoginio, istorinio, pasaulio tautų, džiazo, gatvės šokio
gebėjimai. Įgyjama kompetencija mokyti šokio meno. Absolventai galės dirbti šokio
pedagogais bendrojo ugdymo pradinėse, pagrindinėse, vidurinėse, meno mokyklose,
gimnazijose, o taip pat šokio vadovais neformalaus vaikų ir jaunimo švietimo ir
kultūros įstaigose: kultūros ir laisvalaikio centruose, šokio studijose,
kolektyvuose.

Komentarai