Neseniai atliktas Lietuvos edukologijos universiteto (LEU) absolventų tyrimas
atskleidė, kad daugiau nei 77 procentai visų LEU studentų planuoja dirbti tiesiogiai
ar iš dalies su studijų rezultatais susijusį darbą po studijų baigimo. Tai tik
įrodo, kad studijų metu studentai įgyja pakankamai patirties ir motyvacijos rinktis
darbą, susijusį su studijuota specialybe. Šis rodiklis visais metais išlieka aukštas
ir viršija 70 procentų ribą. Daugiau nei 80 procentų LEU studentų praktika padėjo
suprasti profesinės veiklos ypatumus, o 71 procentas visų studentų yra patenkinti
studijomis Lietuvos edukologijos universitete.
LEU Akademinių reikalų direkcijos direktorė doc. dr. Živilė
Sederevičiūtė-Pačiauskienė sako, kad, nuolat stebėdami studentų nusiteikimą sieti ar
nesieti savo karjerą su pedagogo darbu, pastebi, jog kasmet studentai tampa vis
motyvuotesni. „Motyvacijos testas padeda atsirinkti tikslingai karjeros siekiančius
mokinius. Motyvacija kinta ir studijų metu, kai studentai giliau susipažįsta su
mokytojo darbu, atlieka praktiką mokykloje. Išaugusį susidomėjimą pedagogo darbu
lemia ir tai, kad studentai, kurie studijų metu siekia užsidirbti, padirbėja ir
kitose sferose. Jie pamato, kad mokytojo darbas nėra vienas sunkiausių. Švietimo
darbuotojai turi daug galimybių tobulintis, dalyvauti Lietuvos ir tarptautiniuose
projektuose, o darbas yra įdomus ir prasmingas. Studijuodami būsimieji mokytojai
gali gauti tikslinę stipendiją – 400 Lt“, – sako Ž. Sederevičiūtė-Pačiauskienė.
LEU Akademinių reikalų direkcijos direktorė mano, kad vienas svarbiausių veiksnių,
turinčių įtakos studentų motyvacijai rinktis pedagogo darbą, yra praktika.
„Pastebime, kad mokykloje studentai įvertina savo dalykinius gebėjimus, patikrina
save dirbdami su mokiniais. Po tokios patirties dažnai atranda savo pašaukimą,
patvirtina pasirinkimą ar netgi pakeičia savo neigiamą nusistatymą nedirbti
mokytoju. Studentų, kurie po praktikos supranta, kad šis darbas ne jiems, yra
mažuma“, – tvirtina ji. Ž. Sederevičiūtė-Pačiauskienė pabrėžia, kad labai svarbu ir
tai, kad su mokytojo darbu studentai susipažįsta palaipsniui nuo studijų pradžios.
Pirmame kurse jie stebi, vėliau dirba prižiūrimi mentoriaus, o paskutiniame kurse
veda pamokas savarankiškai. Praktikos tąsa leidžia formuotis įgūdžiams, vertybėms,
pakanka laiko refleksijai. Šiandien būsimieji mokytojai renkasi, ar praktiką atlikti
Lietuvoje, ar užsienyje, kur įgyta patirtis d
ar vertingesnė.
2013 m. LEU atlikto tyrimo duomenimis, daugiau nei 71 procentas visų studentų yra
patenkinti studijomis. Tai yra 10 procentų didesnis rezultatas nei 2011 m.
Komentuodama tokį rodiklių pakylimą, Ž. Sederevičiūtė-Pačiauskienė sako, jog tai –
bendradarbiavimo rezultatas. „Dėstytojai nuolat tobulina kvalifikaciją.
Bendradarbiaudami su studentais tobuliname studijų programas, atsižvelgiame į
užsienio ekspertų vertinimo išvadas ir į kolegų užsienyje patarimus“, – sako ji.
Kiekvienais metais LEU, atlikdamas studentų apklausą, gauna rezultatus, kurie
leidžia matyti tobulintinas sritis, į kurias investuojamos visos pastangos. „Šiuo
metu kartu su studentais siekiame akademinio sąžiningumo ir rengiame akademinio
sąžiningumo gidą, kuris, tikime, taip pat prisidės prie studijų kokybės
universitete“, – sako LEU Akademinių reikalų direkcijos direktorė.
Kiekvienais metais LEU didėja studentų skaičius, kurie mano, kad studijuojama
studijų programa visiškai atitinka jų karjeros lūkesčius. LEU nuolat tobulina savo
veiklos kokybę, ir tai atsispindi absolventų vertinime. Analizuojant bendrą
pasitenkinimą studijomis ir studijų kokybės rodiklius, nustatyta, kad per du metus
universitetas pagerino visų rodiklių vertinimo rezultatus. Tačiau labiausiai
(daugiau nei 1 balu iš 10 galimų) pagerino šiuo rodiklius: mokymosi rezultatų
vertinimo procedūros ir pažymiai yra objektyvūs ir nešališki – 1,1 balo;
universitete galiu gauti informacijos ir konsultuotis karjeros projektavimo
klausimais – 1,4 balo; kai man reikia, galiu naudotis specialia įranga,
laboratorijomis ir kitomis patalpomis – 1 balu; studentų baigiamieji darbai
orientuojami į aktualių šaliai (regionui) problemų sprendimą – 1 balu; dėstytojai
įtraukia studentus į taikomuosius (realių problemų) tyrimus – 1,3 balo; dėstytojai
įtr
aukia studentus į aktualius, visuomenei svarbius projektus – 1,1 balo. Dėl šių
priežasčių 2013 m. duomenimis, daugiau nei 71 procentas visų studentų yra
patenkinti studijomis Lietuvos edukologijos universitete, ir tai yra 10 procentų
didesnis rezultatas nei 2011 m.