Straipsniai
Atgal
Paukščių žieduotoja: specialybę reikia rinktis pagal tai, kas labiausiai patinka
2014-06-10

Apie paukščius ir jų žiedavimą www.ziedavimas.lt puslapio įkūrėja Ingrida Meškinytė
turbūt buvo viena iš nedaugelio mokinių, kuriai apsispręsti, kur studijuoti, buvo
lengva, nes tiksliai žinojo, ko nori. „Rinkausi specialybę pagal savo mėgstamiausią
veiklą“, – dar penktoje klasėje susidomėjusi ornitologija sako LEU biologijos
studentė.


„Taip, suprantu, kad kai kuriems tai skamba keistai, nes daugelis studijas renkasi
pagal tėvų patarimus arba norus, o gal tiesiog pagal įsidarbinimo galimybes, bet,
mano nuomone, specialybę reikia rinktis pagal tai, kas labiausiai patinka, nes
studijuosite, lankysite paskaitas jūs. Jeigu taip atsitiks, kad studijos bus
nemėgstamos, tai po kelių metų jas gali tekti pakeisti“, – sako Ingrida.
Jos manymu, nereikia rinktis specialybės pagal darbo pasiūlymus, nes darbas, kurį
susirasite, priklauso tik nuo jūsų pačių sugebėjimų. „Atminkite, kad vien tik
teorinių žinių neužtenka, svarbiausia jas mokėti pritaikyti praktiškai. Jeigu
studijuosite savo mėgstamą dalyką, būsite motyvuotas, tai noras įgyti žinių, lavinti
gebėjimus augs kiekvieną dieną“, – teigia savo svajonių studijas atradusi mergina.
Mokykloje jai labiausiai patiko biologija. „Turėjau mokytoją, kuris sudomino mane
ornitologija. Kai buvau mokinė, pradėjau rašyti mokslinį darbą apie mažųjų apuokų
ekologiją. Pažinti tuometinį Vilniaus pedagoginį universitetą turėjau galimybę
dalyvaudama Lietuvos jaunųjų gamtininkų centro organizuojamoje jaunųjų mokslininkų
konferencijoje 2006 metais. Viena iš priežasčių, kodėl pasirinkau studijas šiame
universitete, buvo ta, kad norėjau, jog tokių žmonių, kaip mano mokytojas, būtų
daugiau. Žinojau, kad turint stiprią vidinę motyvaciją galima padaryti daug“, –
prisimena Ingrida.
Ingrida paukščiais susidomėjo dar 5-oje klasėje. Kiekvienas savaitgalis, praleistas
gamtoje, leido vis labiau juos pažinti. Iš pradžių merginai patiko juos stebėti,
fotografuoti, bet vėliau visa tai atvedė prie paukščių žiedavimo. „Pirmą kartą
paukščių žiedavime dalyvavau kartu su dr. Vytauto Nedzinsko ornitologų klubu. Tais
pačiais metais turėjau galimybę apsilankyti Neringos paukščių žiedavimo stotyje,
kartu su kitais klubo nariais dalyvauti paukščių žiedavime“, – prisiminimais
dalijasi LEU studentė. Žinoma, tada dar žieduoti paukščių neteko, bet pažiūrėti,
kaip tai daro profesionalai, jai buvo įdomu ir naudinga.
2008 metais mergina įstojo į LEU biologijos specialybę. Dar pirmame kurse ji tapo
universiteto zoologų klubo vadove, subūrė stiprią studentų komandą, su kuria
aktyviai dalyvavo Lietuvos gamtosauginių organizacijų veikloje. Taip atsinaujino jos
kelionės ir bendravimas su Lietuvos mokslininkais, biologais, ekologais ir
ornitologais. Tik šį kartą skyrėsi pozicija – Ingrida jau buvo vadovė, iniciatorė ir
visų kelionių organizatorė.
Po ilgos pertraukos apsilankiusi Neringos paukščių žiedavimo stotyje, kai
žieduotojams trūko pagalbininkų, ji turėjo galimybę ten praleisti ilgesnį laiką.
„Kiekviena diena, praleista žiedavimo stotyje, man buvo pamoka. Stebėjau
profesionalus, dirbančius savo darbą, gavau visus atsakymus į pateiktus klausimus.
Be abejo, tai man buvo puiki praktika. Po to pradėjau lankytis šioje žiedavimo
stotyje reguliariai. Pati žieduoti paukščius pradėjau 2010 metais“, – prisimena
Ingrida.
Studijuodama Turino universitete (Italija), bendraudama su dėstytojais, Ingrida
ieškojo ornitologų Piemonto regione. Kai įdėjo pastangų, pavyko surasti ornitologų,
kurie lietuvę pakvietė į Italijos ornitologų draugijos metinį susirinkimą. Jame
dalyvaudama susipažino su žiedavimo stočių direktoriais. Papasakojusi apie savo norą
žieduoti paukščius, buvo pakviesta atvykti pas juos. „Nepaisant to, kad italų kalbos
dar nemokėjau, didelis noras nugalėjo visas baimes. Taip pasiekiau, ką buvau
suplanavusi. Paukščius žiedavau trijose Italijos žiedavimo stotyse“, – šypsodamasi
sako Ingrida.
Vien tik Italija ji neapsiribojo. Išvyko į praktiką Švedijoje dar pagilinti savo
žinių paukščių žiedavimo srityje. Ten praleido tris mėnesius. „Grįžusi į Lietuvą
savo veiklą tęsiu, sėkmingai paukščius žieduoju Vilniuje, Ventės rago ir Neringos
paukščių žiedavimo stotyse. Vesdama pamokas mokiniams, aktyviai dalyvaudama
universiteto veikloje, dirbdama su studentais, niekada nepraleisdavau progos
papasakoti apie paukščių žiedavimą. Drauge norėjau išsiaiškinti, kokios yra jų
žinios. Kartais tekdavo nuliūsti, nes žmonės apie žiedavimą žino labai mažai, o kai
kurie net nustebdavo, kad Lietuvoje visgi turime dvi žiedavimo stotis“, – sako I.
Meškinyė. Ji, bendradarbiaudama su Lietuvos paukščių žiedavimo centru, žieduotojais,
ornitologinių stočių vedėjais, sukūrė internetinę svetainę apie paukščių žiedavimą
(www.ziedavimas.lt). Vienas iš pagrindinių svetainės tikslų – pateikti informaciją
apie paukščių ži
edavimą Lietuvoje ir formuoti žmonių supratimą apie tai, kodėl yra žieduojami
paukščiai, kokia to svarba, koks yra grįžtamasis ryšys ir rezultatai. Visi
studentės tikslai ir idėjos gimsta vien tik todėl, kad ji džiaugiasi tuo, ką daro.
„Didelis noras leidžia parodyti žmonėms, kad galime mėgautis paprasčiausiais
dalykais, jog gyvenime galime nueiti toli, jeigu tik turėsime stiprią vidinę
motyvaciją“, – sako ji.
Lietuvos edukologijos universitete Ingrida studijuoja jau šešerius metus. Baigė
biologijos specialybės bakalauro studijas, turėdama aiškų tikslą, įstojo ir į
biologijos magistrantūrą. „Esu iš tų aktyvių studentų, kurie sugebėjo išnaudoti
universiteto teikiamas galimybes“, – teigia Ingrida. 2010 ir 2011 metais pagal
Socrates programą ji išvyko į Graikijoje esantį Patros universitetą. Stažuotės truko
po 4 savaites. Šioje programoje dalyvavo gamtos mokslus studijuojantys studentai iš
įvairių Europos šalių. 2013 metais pagal Erasmus programą 6 mėnesius studijavo
biologijos magistrantūrą Italijoje, Turino universitete, o vasaros ir rudens
mėnesiais turėjo galimybę stažuotis Švedijoje esančioje paukščių žiedavimo stotyje
„Ume River Delta Field Station“. „Tai, ką aš išnaudojau universitete, gali turėti
kiekvienas studentas, reikia tik didelio noro“, – tvirtina Ingrida.
Ji labiausiai džiaugiasi tuo, jog bakalauro studijų metu turėjo kompetentingus
dėstytojus. „Kai kurie netgi buvo mano buvusių mokytojų autoritetai. Studijos
universitete pasižymėjo praktikos gausumu, jos buvo dviejų tipų: studijų krypties ir
pedagoginės. Studijų krypties (biologines) praktikas turėjau kiekvieną vasarą. Jų
metu visi kartu gyvendavome gamtoje, universiteto mokymo bazėje, ten susipažindavome
su metodikomis, atlikdavome įvairius bandymus gamtoje, ruošdavome augalų ir vabzdžių
kolekcijas. Pedagoginių praktikų metu turėjau galimybę išbandyti save kaip mokytoją.
Ši praktika be galo svarbi dėl to, jog studentas gali pritaikyti visas žinias,
kurias įgijo paskaitų metu, drauge patikrindamas save, ar tikrai nori ir gali būti
mokytoju“, – sako I. Meškinytė.
Lietuvos edukologijos universitete biologijos studijų metu studentai pažįsta
biologinę įvairovę, įgyja žinių apie organizmų ir žmogaus morfologiją, anatomiją,
fiziologiją, ekologiją, genetiką, organizmų tarpusavio ryšius, svarbiausius
biologinius procesus, susipažįsta su evoliucine pasaulio samprata, įgyja
biotechnologijų teorinius pagrindus, susipažįsta su aplinkosauga. Studijų metu
biologine įvairove ir unikaliu kraštovaizdžiu pasižyminčiose Lietuvos ir užsienio
vietose atlieka mokomąsias praktikas. Baigusieji šios specialybės studijas dirba
gimnazijose ir progimnazijose, bendrojo lavinimo mokyklose, tęsia studijas
biologijos, ekologijos ir aplinkotyros krypčių magistrantūroje, doktorantūroje.
Įgytas išsilavinimas suteikia galimybę dirbti biologo darbą gamtos apsaugos
departamentuose ir kitose aplinkos apsaugos įstaigose, visuomenės sveikatos
centruose, laboratorijose, individualiose ir valstybinėse įmonėse.

Komentarai