Kauno technologijos universiteto (KTU) studentai laimėjo „Silicon Valley Business
Plan Competition“ konkurso, kurį surengė Kalifornijoje įsikūręs valstybinis San Jose
universitetas, prizus. Dvi Universiteto komandos pasidalino 1 500 JAV dolerių
prizinį fondą savo verslo planams įgyvendinti.
„Konkursui pasiūlėme idėją, kurios trūksta Lietuvos rinkai“, – teigia pagrindinį
prizą laimėjusios komandos narė, taikomosios matematikos magistro studijas KTU
baigusi Kristina Vaznelytė. Kartu su tarptautinės ekonomikos ir prekybos studijų
programos pirmojo kurso magistrante Goda Bitinaite ji konkursui pasiūlė sistemą,
kuri padėtų įmonėms spręsti su naujų produktų vystymu susijusias problemas – tokias,
kaip laiko, inovatyvių idėjų ir personalo trūkumas.
Vystoma sistema remiasi atvirosiomis inovacijomis, individualių užduočių perdavimu
žmonių grupėms (angl. crowdsourcing), lengvesniu vartotojų įtraukimu į naujo
produkto kūrimą.
„Lietuvoje tokių sistemų dar nėra, egzistuojančios užsienyje turi trūkumų, dėl
kurių, spėjame, netiktų Lietuvos rinkai. Planuojame pradėti nuo Lietuvoje
veikiančioms įmonėms skirtos sistemos. Ją išbandžius ir realizavus sistemos
modulius, kurie padėtų išsiskirti ir užsienio rinkoje, bandysime plėstis į kitas
šalis. Sistema veiks „debesyse“, tad bus patogi ir lengvai prieinama vartotojams“, –
pasakoja merginos, pridurdamos, kad visų sumanymo detalių atskleisti šiandien dar
negali.
1 000 JAV dolerių laimėjimas gali būti panaudotas teisės ir kitokioms
konsultacijoms, rinkos tyrimams, marketingui, knygoms, kursams, konferencijoms ir
kitoms su idėjos vystymu susijusioms išlaidoms padengti. Dviejų merginų komanda
mielai kviečia prisijungti matematikos, informatikos, finansų, marketingo, dizaino
ir vadybos specialistus – studentus ir absolventus.
Antrąjį prizą – 500 JAV dolerių laimėjo tarptautinė studentų komanda. KTU Mechanikos
inžinerijos ir dizaino fakulteto studentai indas Ranjithas Antonykutty‘is
Kavalaparambilas ir nigerietis Ayotunde‘as Evansas komisijai pristatė inovatyvią
pritaikomų batų idėją.
„Pamanėme: o kodėl gi batai negalėtų būti tokie, kaip, pavyzdžiui, išmanusis
telefonas – turėti įvairius keičiamus aksesuarus, būti pritaikomi įvairiems
vartotojams“, – apie savo idėją pasakoja mechatronikos antrojo kurso studentas R. A.
Kavalaparambilas.
Konkurse dalyvavusios studentų komandos susibūrė magistrantūros kurse „Technologijų
verslo vystymas“ bei bakalauro kurse „Technologijų antreprenerystė“. Šie moduliai
dėstomi taikant inovatyvius Silicio slėnio patirtimi paremtus dėstymo modelius.
Studentai juose buriasi į tarpdisciplinines komandas, kartu kuria idėjas ir jas turi
pristatyti ekspertų grupėms. Paskaitas skaito verslo ir mokslo profesionalai ir
ekspertai iš viso pasaulio, bendradarbiaujama su Stanfordo (JAV), Aalto (Suomija) ir
kitais garsiausiais pasaulio universitetais.
„Siūlant įgyvendinti kokį nors naują, net ir nedidelį projektą, su kolegomis ir
viršininku gali tekti diskutuoti panašiomis temomis, kaip kad su investuotojais,
pristatant verslo idėją: kokias problemas įgyvendintas projektas išspręstų, ar jį
tikrai verta pradėti, kokios egzistuoja alternatyvos, kiek ir kokių resursų reikės“,
– teigia K. Vaznelytė, pridurdama, jog „Technologijų verslo vystymo“ kurse suteiktos
žinios ir įgūdžiai išmokė įtaigiau pristatyti savo idėjas, numatyti galimus
klausimus ir kuo geriau pasiruošti į juos atsakyti.
Studentai įsitikinę, kad antreprenerystės žinios bus naudingos ateityje:
įgyvendinant konkrečius tikslus ir idėjas bei siekiant įsilieti į naujas darbo
rinkos nišas, taip pat formuojant ir dirbant komandoje, bendradarbiaujant su
įmonėmis.