„Ikimokyklinė ir priešmokyklinė pedagogika yra būtent tos studijos, kurių aš
norėjau“, – sako Lietuvos edukologijos universiteto studentė Jolita Juozapavičiūtė.
Ji džiaugiasi savo studijomis, ateitį sieja su vaikais ir pedagogės darbu.
Jolita iki paskutinės dienos abejojo, ką pasirinkti. Ir nusprendė rinktis būtent tą
specialybę, kuri arčiau širdies. „Visada norėjau studijuoti Vilniuje, todėl
pasirinkau ikimokyklinės ir priešmokyklinės pedagogikos studijų programą Lietuvos
edukologijos universitete. Man patinka šios studijos, nes turiu galimybę ne tik
išklausyti teorijos dalykus, bet ir praktiškai dalyvauti darželio gyvenime. Be to,
žinios ir gebėjimai reikalingi ne tik kaip pedagogei, bet ir kaip būsimai mamai. Tai
labai naudinga patirtis. Po studijų aš planuoju dirbti darželyje, įgyti daugiau
patirties, o vėliau kilti karjeros laiptais“, – ateities planais dalijasi studentė.
Šiuo metu studijos užima didžiąją laiko dalį, tačiau studentei lieka laiko ir
mėgstamai veiklai – rankdarbiams. „Siuvinėju kryželiu paveikslus, atvirukus, knygų
skirtukus, mezgu pirštines, riešines. Jau pradinėse klasėse svajojau būti mokytoja.
Žinoma, bėgant metams, norai keitėsi. Svajojau būti ir stomatologe, ir ekonomiste.
Mokykloje man labiausiai patiko matematikos ir istorijos pamokos. Paskutiniais
metais galvojau apie finansų apskaitos ir ikimokyklinės ir priešmokyklinės
pedagogikos studijas“, – prisimena Jolita.
Mergina, kuri baigusi Kaišiadorių Algirdo Brazausko gimnaziją, tvirtina, jog
pedagogo darbas yra labai svarbus, nes mokytojas ugdo jaunąją kartą, prisideda prie
ateities kūrimo. Ikimokyklinės ir priešmokyklinės pedagogikos studijų programa,
kurią studijuoja Jolita, skirta asmenims, kurie įgiję ikimokyklinio ugdymo
pedagogikos bakalauro laipsnį, galės dirbti ikimokyklinių įstaigų auklėtojais arba
priešmokyklinio ugdymo grupės pedagogais, vaikų gabumų ugdymo centrų, vaikų pramogų
centrų pedagogais, paramos vaikui ir šeimai institucijų, vaikų teisių apsaugos ir
kitų visuomeninių organizacijų specialistais. Studentai, pasirinkę šią studijų
programą, mokysis kurti ir įgyvendinti vaikų ugdymo programas, atsižvelgdami į jų
poreikius, individualumą, šeimos kultūrą, ugdymo kokybę lemiančius veiksnius.
Absolventai gebės organizuoti vaikų ugdymo procesą, teikti profesionalią švietimo
pagalbą, vertinti ugdymo kokybę, vaikų pasi
ekimus, reflektuoti ir prognozuoti vaiko pažangą.