Straipsniai
Atgal
Ekonominio augimo metų derlius mokinio krepšelio nepapildo
2014-11-07

Kantriai laukę ir nesulaukę Vyriausybės dėmesio švietimo sistemai, mokytojai apie
savo problemas, lūkesčius ir neištesėtus pažadus priminė piketuodami š.m. spalio
28d. Tačiau savo nuostabai išgirdo, kad ir taip uždirba pakankamai, kiti dar mažiau
gauna.


Tokie pasakymai tik supriešina skirtingų profesijų dirbančiuosius, o pedagogų
keliamus klausimus susiaurina iki keliais litais ar eurais "pasunkėjusių" mokytojų
kišenių. Pirmiausia, ko prašo mokytojai- grąžinti mokinio krepšelio dydį į
prieškrizinį lygį, o tai reiškia gerinti ugdymo kokybę, grąžinant mokinio krepšelio
dydį į prieškrizinį lygį, leisti tinkamai organizuoti ugdymo procesą ir išlikti
mokykloms regionuose. Švietimo ir mokslo ministerija mokykloms ir mokiniams kelia
vis naujus uždavinius-visiems vienodai puikiai mokėti valstybinę kalbą, tobulai
užsienio kalbą ir naujas iššūkis-parengti privalomam matematikos egzaminui. Tačiau
nei priemonių nei įrankio vis
ą tai įgyvendinti nesuteikiama. Sukitės kaip išmanote!
Vyriausybės nuomonę - ne taip ir blogai tie mokytojai uždirba, o mokinių skaičius
mažėja. Tai dar vienas argumentas, kad pats tinkamiausias laikas padidinti skaičiumi
sumažėjusių mokinio krepšelio dydį, kol dar gyvos miestelių ir kaimiškųjų vietovių
mokyklos.
LLRA frakcija po susitikimo su švietimo profsąjungų atstovais, mokyklų vadovais
pateikė pasiūlymus:
Nuo 2015m. sausio 1d. padidinti mokinio krepšelio dydį iki 1083,03 EUR;Atstatyti nuo
2015 m. sausio mėn. 1d. krizės metu sumažintą tautinių mažumų mokyklų finansavimą
t.y. 6 procentais padidinti tautinių mažumų mokyklų mokinio krepšelį iki 1032,44
EUR.
Seimo švietimo, mokslo ir kultūros komitetas svarstė pasiūlymus savo posėdyje š.m.
lapkričio mėn. 6d. Anot Seimo pirmininko pavaduotojo J. Narkevič, pristačiusio šiuos
pasiūlymus dėl švietimo ir mokslo viceministro dr. Rimanto Vaitkaus, dalyvavusio
komiteto posėdyje prieštaravimų, komiteto nariai pasiūlymus atmetė. Nuspręsta
svarstyti galimybę padidinti krepšelį tik 10-čia litų...
Apie Lietuvos pedagogų atlyginimų didinimą nėra ne kalbos... Oresnį atlyginimą
mokytojai nori užsidirbti pasiūlant mokiniams daugiau pasirenkamųjų, papildomų
dalykų, atnaujinat priemones ir įsigyjant reikiamų vadovėlių, t.y. to, ko realiai
iš kiekvienos mokyklos tikisi tėvai ir mokiniai.
2014 m. spalio mėn. švietimo informacijos tinklo „Euridice“ paskelbta Europos
Komisijos užsakymu atlikta ataskaita apie Europos švietimo sistemos ir politiką,
apie mokytojų ir mokyklų vadovų atlyginimų dinamiką. „Euridice“ tinklo parengta
ataskaita parodė, kad mokytojų atlyginimai Europoje kyla 16 ES šalių, lyginant su
ankstesniais metais. Mūsų šalies mokytojų perkamoji galia 2014 m. dar mažesnė nei
buvo 2009 m. Mokytojų atliekamo darbo apmokėjimas vadinamas skurdžiu ir yra
priešpaskutinėje vietoje. Ataskaitoje lyg veidrodyje atsispindi Vyriausybės požiūris
į pradedančiųjų mokytojų karjerą darbo apmokėjimą. Lietuvos pedagogai uždirba du
kartus mažiau nei estai, 3 kartus mažiau nei turkai, o mokytojai Skandinavijos
šalyse ir Liuksemburge uždirba 10-20 kartų daugiau nei mūsų. Tai kaip ekonominė
krizė aplenkė arba netikėtai pasitraukė iš visų ES šalių? Ar čia tik mūsų šalies
nesugebančios tinkamai įvertinti pedagogų darbo problema?

Komentarai