Straipsniai
Atgal
Investuojant į studentus tikimasi naudos
2010-10-18

Lietuvoje dar tik formuojasi tradicija, kai verslo įmonės remia aukštąjį mokslą ir gabiausius universitetų studentus. Bendradarbiaudami su universitetais verslininkai dairosi darbuotojų, tačiau dažnai parama apsiriboja tik stipendijų dalijimu. Remdamos aukštąsias mokyklas įmonės garsina savo vardą, tad kartais gali kilti įtarimas, ar verslas nesivaiko tik savo interesų.


"Remdami studentus galime pamatyti gabiausius ir pristatyti jiems save kaip patrauklų darbdavį, – pripažino Valdas Semaška, „Global Logistics Projects“ (GLP) valdybos pirmininkas. – Aukštajai mokyklai bendradarbiavimas su verslo įmonėmis yra gera rekomendacija, nes taip jie pritraukia ir daugiau stojančiųjų. O ir pačiam studentui tai yra galimybė įgyti praktinių žinių, susirasti tinkamą darbo vietą. Iš esmės bendradarbiaudamos laimi visos trys šalys: tiek verslas, tiek aukštoji mokykla, tiek pats studentas“.

Jam pritarė ir kompanijos „Siemens“ ryšių ir rinkodaros vadovas Ramūnas Gaukštas: „Remdami jaunus motyvuotus, aukštos kvalifikacijos žmones mezgame kontaktus ir su potencialiais darbuotojais.“ Tačiau pašnekovas pabrėžė, kad jų tikslas tikrai nėra įdarbinti studentus, nes norima jiems suteikti galimybę įgyti patirties ir daugiau erdvės tobulėti.

Svarbu pasverti riziką

Vis dėlto GLP valdybos pirmininkas V. Semaška pripažino, kad verslui remti aukštąsias mokyklas verta ne visada.

„Labai priklauso nuo siekiamų tikslų ir pačių studentų suinteresuotumo, – sakė jis. – Manau, Lietuvoje verslui remti studentus nėra labai populiaru dėl santykinai didelio nedarbo. Kai yra daug ieškančiųjų darbo, nėra labai sudėtinga rasti darbuotoją. O ir pats bendradarbiavimas su aukštosiomis mokyklomis yra tam tikra rizika, kuri reikalauja nemažai sąnaudų ir laiko“.

Verslininkas pasakojo, kad trejetą metų bendradarbiavusi su Vilniaus Gedimino technikos universitetu įmonė nusprendė ryšius nutraukti, nes, pasak pašnekovo, visiškai nebuvo jokios naudos. „Studentai buvo suinteresuoti tik gauti pinigų, bet nekūrė jokios pridėtinės vertės mūsų įmonei“, – aiškino V. Semaška.

Būna ir talentų

Kompanijos „Siemens“ studentų rėmimo patirtis kiek kitokia. Kaip teigia ryšių ir rinkodaros vadovas R. Gaukštas, per penkerius metus išsiuntę 10 studentų stažuotis į Vokietiją jie susirado ir vieną talentą.

„Turime vieną tokį atvejį, kai mūsų siųstas studentas pagal „Siemens“ programą studijavo dvejus metus Brėmeno universitete ir po studijų jį pasikvietėme dirbti mūsų kompanijoje“, – džiaugėsi R. Gaukštas.

„Aišku, investuodami į studentus norėtume užsiauginti darbuotoją sau. Kita vertus, net jeigu žmogus pasirinktų kitą darbo vietą, tai būtų investicija į visuomenę, ir žmonės, radę darbo vietą Lietuvoje, neemigruotų į užsienį“, – padėtį apibendrino GLP vienas vadovų V. Semaška.

Foto
Komentarai