Straipsniai
Atgal
Baiminamasi dėl vyresnių kursų studentų įmokų už studijas
2008-07-29

Lietuvos studentų sąjunga (LSS) ragina vyresnių kursų studentams nustatyti tokią įmokų už studijas mokėjimo tvarką, kad būtų maksimaliai apsaugoti studijuojančiųjų interesai ir teisėti lūkesčiai. Pasak studentų sąjungos prezidento Jono Okunio, daugumai studijuojančiųjų įmokų tvarkos pasikeitimai yra naujiena, galinti neigiamai paveikti jų padėtį.


Tai, anot LSS vadovo, iš esmės lėmė neparankus susijusių Aukštojo mokslo įstatymo pataisų priėmimo laikas (Seime pataisos galutinai patvirtintos tik liepos 15 d.) bei pernelyg laisva ir skirtinga studijų rezultatų vertinimo sistema šalies aukštosiose mokyklose.

"Studentai baigė sesiją dar iki Seimo priimtų Aukštojo mokslo įstatymo pataisų. Jų lūkestis aiškus - naujus mokslo metus pradėti taip, kaip jie buvo pradedami ir iki tol, o su bet kokiomis naujovėmis susipažinti ir prie jų prisitaikyti per protingą terminą", - teigia J. Okunis.

Pažymima, kad Aukštojo mokslo įstatymo naujovių dėl studijų įmokų taikymas ne pirmo kurso studentams anksčiau nei po rudens sesijos pažeistų Konstitucinį teisėtų lūkesčių principą, sukeltų papildomų nepatogumų.

"Studentai planuoja savo pajamas ir išlaidas. Nemalonus siurprizas mokėti pinigus, kai pagal buvusią tvarką to daryti nebūtų reikėję, pastatytų studentus į nepalankią padėtį. Be to, nėra garantijų, jog iki žiemos Seimas nesumanys priimti naujų pataisų tuo klausimu. Negalime leisti, kad studentai būtų bandomaisiais politikų priešrinkiminių žaidimų triušiais", - sako LSS prezidentas.

Lietuvos studentų sąjunga dėl vyresnių kursų studentų įmokų už studijas mokėjimo tvarkos jau rengia kreipimąsi Vyriausybei bei Švietimo ir mokslo ministerijai. LSS ragins bet kokias su mokesčiais už mokslą susijusias įstatymų pataisas jau studijuojantiesiems taikyti ne anksčiau nei po kito studijų semestro nuo pataisų priėmimo momento. Studentų atstovai taip pat planuoja atkreipti valdininkų dėmesį į šiuo metu egzistuojančios studentų žinių vertinimo problemas aukštosiose mokyklose.

Komentarai