Vartotojo Sundinga pasisakymai
  Vartotojas Pasisakymas
Žinutė parašyta: 2008-06-04 14:48:36 | Nuoroda
Smagi buvo ir 3 klausymo užduotis. Iš pradžių pagalvojau, kad gal čia dar ir pavardes reik užrašyt (juk visi bent Adamkų tai tikrai identifikavot) O norėjau paklaust, kuris žmogysta jums atliko? Man atliko 'owing a company', kur su telefonais kažkas ... Bet nežinau, ar teisingai.
Žinutė parašyta: 2008-06-04 15:14:41 | Nuoroda
Esu tikra, kad buvo "turn into". Bet sugebėjau parašyti: own - owned ir dramatic-dramaticly Auksinė taisyklė - reikėjo išsimiegoti
Žinutė parašyta: 2008-06-04 19:13:46 | Nuoroda
Ghm, o niekam iš jūsų nekilo įtarimas, kad egzaminai.lt pateiktos anglų VBE užduoties skaitymo I dalyje klausimų seka nesutampa su ta seka, kuri buvo pateikta egzamine???
Žinutė parašyta: 2008-06-04 21:04:54 | Nuoroda
Rašiau Dear Sir/Madam + Yours faithfully, vartojau she/he, her/him, todėl nemokėjau žodžių skaičiuoti. Skaičiavau kaip vieną, bet pasilikau kelis žodžius iki aukščiausios ribos, kad neviršyčiau ;] O "Regards", ko gero, vartojamas informal style. P.s. Realiame gyvenime e-mail'ai savo org. nariams yra paprastai rašomi informal, todėl čia tokia mažai tikėtina situacija buvo sukurpta užduoty ;]
Žinutė parašyta: 2008-06-04 21:59:07 | Nuoroda
To Da_Master Pritariu tamstai, bet leisk nesutikti su vienu išsakytu aspektu dėl teksto suvokimo užduoties parengimo kokybės. Tavo komentaras buvo emocionaliai išsakyta vieno asmens subjektyvi nuomonė, nors tuo pačiu emocionalumu ir nepagrindimu kaltini kitus diskusijos dalyvius: mes argumentuotai neįrodėme, kad užduotis parengta nekokybiška, tačiau tu taip pat nepagrindei, kad ji yra tinkama. Prielaida, kad atsiras asmenų, parašiusių puikiai, nėra argumentas, nes, esant kitokiai vertinimo instrukcijai/užduoties formuluotėms, tų pačių asmenų tie patys atsakymai būtų laikomi neteisingais. Teigtina, kad šis testas gali neidentifikuoti realių mokinio/-ės žinių ar suvokimo brandos, nes yra priklausomas nuo teisingo atsakymų formuluočių atitikimo tekstui. Pvz., mano gimnazijoje (leiskite neminėti pavadinimo) pavaduotojos klausiami dalis gerai besimokiusiųjų abiturientų pagal esamą vertinimo instrukciją klaidingai atsakė į klausimą apie "fakto literatūrą", kai tuo tarpu apklausiami asmenys, besimokę prasčiau, pateikė daugiau teisingų atsakymų. Ar nepanašu į paradoksą? Juk jeigu jie mokėsi gerai (ne vienas asmuo, o grupė, vadinasi, tarp jų turėjo būti objektyviai įvertintų gerų mokinių, o ne tik "kalikų"), bet atsakė neteisingai, kodėl negali būti klaidingi egzamino rengėjų atsakymai? Taip, tai yra spėjimas, padarytas remiantis labai mažos imties neformalia apklausa (maždaug poros abiturientų klasių iš tos pačios mokymo įstaigos), tačiau tavo išsakyta nuomonė apie užduoties logiškas formuluotes irgi tebuvo spėjimas, kol objektyvesnės tiesos nepateikė nepriklausomi egzamino vertintojai. Bet kuriuo atveju, esu tikra, kad neegzistuoja tobuli egzaminai, nes juos rengia paprasti mirtingieji. Jų nesklandumai yra papildomas išbandymas, kuris geriau negu pats egzaminas parodo, kaip žmogus susiorientuoja, nesant patogių aplinkybių. Sutinku, kad yra dalykų, svarbesnių už abitūros egzaminus, tačiau jaunam žmogui, kuris turi ateities planų ir rūpinasi juos įgyvendinti numatytu laiku, yra labai svarbu sėkmingai ir reikiamu metu praeiti šią sistemą ir gauti leidimą toliau kryptingai siekti savo tikslų. O jeigu paprasčiau tariant, nei man, nei tikriausiai tau egzaminų nereikia, nes žinias jau įsisavinome, o egzaminai yra reikalingi pačiai sistemai, kad ji galėtų patvirtinti vidurinio išsilavinimo įgyjimą. Mums reikia pasiekti savo tikslus, kuriuos tik sistema susieja su egzaminais, o ne mes patys. Gero vakaro!
Žinutė parašyta: 2008-06-04 23:08:30 | Nuoroda
Listening, Part 3 atliko "The person who owns a national telephone company". Negaliu atsiminti kitų, nes skiriasi eilės tvarka --
Žinutė parašyta: 2008-06-05 19:47:35 | Nuoroda
Jeigu labai netingėčiau, parašyčiau išaiškinimus į visus pacituotus trūkumus ("trūkumus"?), nes, žvelgiant į detales kaip į teksto visumos segmentus, aiškiai matosi prasmės ir Platelio kai kurių žodžių pavartojimas metaforiškai. Kabinantis prie kiekvieno sakinio atskirai - taip, sutinku, yra neaišku. Pritariu ir minčiai, kad šios kalbos akcentas buvo proga, kuriai ji yra skirta, o ne pačios situacijos svarstymas. Čia nebandau apsimesti tokia protinga, kokia nesu, tiesiog suvokimo testą perspręsti daviau draugui (filologų konkursų laimėtojas, antrakursis socialinių mokslų studentas, genialus vaikinas), o vėliau ilgai ilgai diskutavome. Tekstas išaiškėjo, ir sudėtingiausia buvo suvokti testo klausimus (kokių atsakymų tikimasi?). Minėto asmens atsakymai su vertinimo instrukcija keliose vietose absoliučiai nesutapo ir buvo panašesni į mano miglotus atsakymus, tik konkrečiau suformuoti. Mano atsakymai buvo kaip daugelio, kurie daug galvojo ir gilinosi į teksto prasmes, t.y. tų, kurie "susimovė pagal instrukciją" :]
Žinutė parašyta: 2008-06-05 19:55:44 | Nuoroda
Džy, istorija man yra svarbiausias egzaminas (bet ne į istoriją stoju), tačiau aš jį mažiausiai moku iš trijų (lietuvių, anglų, istrorija). Galvoje švilpauja vėjai pro skyles iš Geografinių atradimų, viduramžių, naujųjų laikų. Senovę mokėjau, bet pamiršau. Neįsivaizduoju, kaip spėti prisiminti, nes lėtai kartojimasis eina... ;[
Žinutė parašyta: 2008-06-05 20:10:50 | Nuoroda
Kaip ir visi iš Letukienės mėlynos, kur nesuprantu Lietuvos ist., atsiverčiu Kamuntavičiaus rudąją. Rankinuke nešiojuos "špargalkinį" žalią konspektą - autobusuose kartais atsiverčiu, o ir šiaip vien nešiojimasis pozityviau nuteikia;]
Žinutė parašyta: 2008-06-05 20:29:11 | Nuoroda
O kokiam mieste tas Butkus?
Žinutė parašyta: 2008-06-05 21:16:24 | Nuoroda
Oh no, tik ne profesorius! Teko girdėt, kad jo anūkas Jonas - šiemet abiturientas, tai žinote... Senelio interviu, senelio sąjūdis - būtų taip prasminga ir gražu...
Žinutė parašyta: 2008-06-05 21:43:13 | Nuoroda
Offtopic apie miegą: aš užmiegu irgi apie 3-4, bet ir atsikeliu 15-16 val., ko niekaip nesuvokia tėvai/draugai. Istorijos rudoji man labai patinka, nes ji išsamiai paanalizuoja įvykius, kelia probleminius (įdomius) klausimus. Deja, egzas yra ne iš to, kas mums patinka/nepatinka :]
Žinutė parašyta: 2008-06-06 20:51:27 | Nuoroda
To Karaliuke 1. Teisingumas man patinka. Probėgom kadaise skaičiau, kaip turi būti sudaromos teksto suvokimo užduotys. Pati nesigilinau, ar šiemet užduotys reglamentą atitiko (iš pažiūros, manau, kad ne), bet sutinku su Tamstos mintimi, kad net jeigu buvo įmanoma išmąstyti, privalėta paisyti sudarinėjimo reikalavimų. 2. Miela malonu išvysti, kaip mano viešai nepublikuotas rašto darbas yra įvardijamas "barokine - makaronine kalba ir lituanistams nežinimais (gal išgalvotais?) kontekstais." Sakykite, Jūs - gal ekstrasensė, kad iš mano pacituotos poros sakinių ir paminėtų kelių kontekstų žinote viso darbo turinį, visus kontekstus, visus jų išaiškinimus ir visas vartotas kalbos ypatybes? Tiesą sakant, aš pati neatsimenu viso turinio, ką ir kalbėti apie asmenis, kurie to darbo akyse neregėjo. Antra, rašymo dalies vertinimo instrukcijos gairės, galų gale - pati užduoties formuluotė man yra pažįstamos. Leiskite tai Jums priminti: "Pagrindžiant teiginius didžiojoje teksto dalyje remiamasi kultūrine patirtimi (grožinės literatūros ir kitais kūriniais, mokslo, religijos žiniomis, tradicijomis ir t. t.). Pateikiami svarūs – tinkami ir išsamūs – argumentai, kurie rodo, kad autorius gerai suvokia problemos esmę, kontekstą." Už tai yra skiriamas maksimalus, 5 balų, įvertinimas. Kur čia parašyta, kad literatūriniai kontekstai yra svariausi? Kur čia parašyta, kad būtina remtis grožine literatūra? Kur čia parašyta, kad filosofiniai ir religiniai kontekstai yra negalimi? Nuo kada filosofinė literatūra nėra literatūra? Ar neteko girdėti, kad ištisi veikalai yra prirašyti politinės teorijos, ir juose išdėstytos kai kurios idėjos virto mūsų visuomenės, kurioje gyvename, tradicijomis? Nuo kada į literatūros mokymo programą neįeina epochų bruožai ir nuo kada jų negalima minėti egzamino rašinyje? Nuo kada literatūra tapo atsijusi nuo istorijos raidos? Manau, kad geresnis įvertinimas turėtų būti parašytas už darbą, kuriame teiginiai yra aiškiai, svariai ir logiškai argumentuoti, o ne daromi dirbtiniai pritempimai prie biliūnų, donelaičių ir tragiško likimo poečių, mintinai išmokus po 2 bruožus apie kiekvieną, kurie tiktų visur (t.y. niekur). P.s. Kad mažiau nerimautumėte dėl mano darbo, kurį taip puikiai žinote,- tai aš visgi rėmiausi ir J.Apučio kūryba ;] Geros dienos, mažiau nepagrįstos kritikos ir kaltinimų!
Žinutė parašyta: 2008-06-06 22:20:16 | Nuoroda
To Karaliuke Aha, esu Kremliaus agentė, infiltruota į lietuvišką NEC'ą, kad per per švietimą palaužčiau Lietuvos suverenitetą [Ironija, in case - ji Tamstai sudėtingai įkandama.] To Redukcija Visiškai sutinku. Forume pasirodo komentarų apie žodinius susitarimus lietuvių egzamine geriau vertinti tik literatūros konspektus. Bullshit! Lietuvių egzamine yra svarbu mokėti taisyklinga lietuvių kalba dėstyti mintis, jas įrodinėti. Mano lietuvių literatūros mokytoja spėliojo, kad egzamine gali būti parašyta remtis lietuvių autorių kūryba, bet teigė, kad tik esant tokiam nurodymui, juo reikėtų vadovautis. Vertinimo instrukcijoje akcentuojamas argumentų išplėtimas, loginės sąsajos su tema, išaiškinimas. Būna įvairių technikų, kaip svariai pateikti argumentus (pvz., remtis autoritetu, nevartoti suabsoliutinimų), kokią jų seką darbe pasirinkti (geriausia: reikšmingas, mažiau reikšmingas ir reikšmingiausias), etc. Teiginių pagrindimo technikos irgi egzistuoja skirtingos (citata, pavyzdys, analogija, netgi statistika, etc.). Net ir polemizuoti galima skirtingai: (1) argumentus atremti argumentais; (2)įrodyti oponento argumentų neatitikimą temai/loginę klaidą; (3) naudoti pasvėrimo metodą: sutikti, kad oponentas yra teisus, tačiau jūsų pateikiami argumentai yra svarbesni. Todėl rašinys nėra tik kūrybinė užduotis, nes reikalauja analitinių gebėjimų. Patys kontekstai (nors turbūt reikėtų sakyti "argumentų pagrindimas") yra svarbūs, bet nesuprantu, kaip gali būti vienos srities kontekstai svarbesni už kitus. Juk viskas susiveda į temą! Užtenka prisiminti lietuvių kalbos įskaitą, kur buvo temų, kurių beveik neįmanoma išplėtoti, pasitelkiant literatūrą. Kas iš to, kad mokinys mintinai "iškala" literatūros vadovėlį, bet nemoka mintinai išmoktų frazių panaudoti ten, kur reikia (vertintojai net iš pagrindinių mokyklų ar VPU nėra tokie durni, kad to nepastebėtų). Taip, kad netikėkime spekuliacijomis, skleidžiamomis asmenų, kuriems per 12 metų nepavyko išlavinti minčių raiškos ir mąstymo 'out of the box'.
Žinutė parašyta: 2008-06-06 22:48:56 | Nuoroda
Dievaži, jeigu tik kepurės galėtų pagelbėti - visom keturiom UŽ!
Žinutė parašyta: 2008-06-07 00:02:47 | Nuoroda
Jūs tiesiog pagalvokit: koks nemoksleivis turėtų kantrybės ir entuziazmo knistis po šį forumą ir dalyvauti diskusijose? Aišku, jeigu kam nors už tai būtų daug sumokėta, o kaip žinia, skurdi ta mūsų ŠMM ;]
Žinutė parašyta: 2008-06-07 15:24:45 | Nuoroda
Kartais nesistebiu, kai kokiame renginyje mane palaiko studente, tačiau čia, vien iš rašymo daryti tokias prielaidas yra mažų mažiausiai keista. Tiesą sakant, jokių instrukcijų mintinai nemoku - kur reikėjo, atsiverčiau egzaminai.lt ir pacitavau, kad įrodyčiau kažkieno skleidžiamus absurdus. Ten pat turėtų būti galima rasti ir teksto suvokimo užduoties sudarinėjimo gaires/teoriją (kaip pavadinsi, taip nepagadinsi, nes esmė aiški), kadangi aš be ypatingų pastangų ją atsispausdinau dar prieš kokį pusmetį. O esu abiturientė, nė vienais metais palikta nebuvau, į mokyklą pradėjau eiti 1996 m. ;] Visąlaik domėjausi lietaratūra, daug rašydavau, šiuo metu su draugais leidžiame laikraštį "Sparnai", dalyvauju keliose organizacijose, todėl turėjau išmokti rašyti ne tik daug, bet ir pagrįstai, kad parengti projektai gautų finansavimą. Čia buvo ir yra mano mėgiamos veiklos, todėl nematau jokio išskirtinio "protingumo", nes, tarkime, tikslieji mokslai - mano gyvenimo kančia P.s. Jeigu vis dar manote, kad čia koks NEC'o sąmokslas, tai pasinaudokite google
Žinutė parašyta: 2008-06-07 16:15:20 | Nuoroda
Ruduopasauliu teisingai pasakė, ir baigiam offtopic. Lietuvių VBE rašinių temos buvo aiškios, bet visi skirtingai juk parašė. Ateis rezultatai - pažiūrėsim, kas gavos ;]
Žinutė parašyta: 2008-06-07 16:25:44 | Nuoroda
Kad tik žemėlapio neįkištų iš Naujųjų laikų (neskaitant I pasaulinio), o ypač kokių Kryžiaus žygių ir tų valstybėlių pavadinimų, nes sudėtingi jie man...
Žinutė parašyta: 2008-06-07 19:39:53 | Nuoroda
To Karaliuke Būkite gera ir atidžiai perskaitykite vieną kurį nors mano post'ą apie teksto suvokimo testą ir klausimų formuluotes, nes nesupratote mano minties: man teksto suvokimo užduoties klausimų formuluotės pasirodė dviprasmiškos, o atsakymai pagal instrukciją nelogiški, tačiau aš nesutikau, kad patys tekstai buvo blogi. Tiesiog mačiau neatitikimą tarp vertinimo instrukcijos atsakymų ir tų atsakymų, kuriuos parašiau aš, draugas filologas ir mūsų gimnnazijos keli gerai besimokę abiturientai. Šnipus ir NEC slaptuosius agentus palieku Tamstai: pati neturiu sąsajų su jokiomis mitinėmis būtybėmis ir košmarų naktimis nesapnuoju, jog už kiekvieno post'o kyšo NEC ausys Jeigu jie ir pasiskaito, tai tik į naudą mums, kaip matėme su anglų VBE ;]