Lietuviškų šaknų turinti garsi JAV menininkė Krista Svalbonas po 9 metų pertraukos vėl grįžo į Lietuvą Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) kvietimu ir kelias savaites dirbo prie išskirtinio mokslo ir meno sintezės projekto. Ant universiteto koridoriaus sienų K. Svalbonas sukūrė meninę instaliaciją, kurioje fotomanipuliacijų pagalba meistriškai perkūrė Vilniaus senamiesčio architektūrą.
Įstojusiųjų į Vilniaus universitetą (VU) laukia dar vienas gan sudėtingas galvosūkis. Tai – studijų pradžia. Būsimieji studentai dažnai nežino, kur ieškoti tikslios informacijos apie studijas, kokios yra akademinės studentų ir dėstytojų tradicijos, ką veikti laisvu nuo studijų metu. Norėdami pagelbėti būsimiems akademinės bendruomenės nariams, pateikiame pagrindinius žingsnius, kaip sėkmingai pasiruošti naujiems studijų metams.
Kauno technologijos universiteto (KTU) Vadybos krypties studijų programų vadovė docentė Lina Užienė tapo pirmąja Baltijos regioną atstovaujančia tarptautinio klubo „The New Club of Paris“ nare-ambasadore Baltijos regionui. Klubas vienija inovatyvius antreprenerius, mokslininkus, politikos ir viešojo sektoriaus lyderius, siekiant vykdyti žinių visuomenės ir žinių ekonomikos tyrimus, megzti dialogą tarp skirtingų interesų grupių, formuoti politiką ir įgyvendinti konkrečias politines-visuomenines iniciatyvas.
Vos pasirodžius pirmiesiems priėmimo į aukštąsias mokyklas rezultatams, daugelis net pakvietimus studijuoti gavusių jaunuolių susimąstė apie planą „b“ – antrąjį priėmimo etapą. Anot Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Stojančiųjų priėmimo ir informavimo centro (SPIC) direktorės Valerijos Bernotienės, antrasis etapas daugeliui abiturientų pasirodo painus, nes skiriasi nuo pirmojo. VGTU atstovė dalinasi 10 atsakymų į dažniausiai užduodamus klausimus, kurie neduoda ramybės abiturientams.
Baigiantis pirmajam bendrojo priėmimo į Lietuvos aukštąsias mokyklas etapui, tarp paklausiausių Šiaulių universiteto studijų programų tradiciškai išlieka švietimo ir ugdymo krypčių programos. Sulig pirmuoju stojimo etapu matyti, jog būsimieji studentai bene labiausiai domisi pradinio ugdymo pedagogika ir ikimokykliniu ugdymu bei jau ne vieną dešimtmetį universiteto vizitine kortele visoje Lietuvoje laikoma specialiąja pedagogika.
Europos leidėjams svarbiausioje Frankfurto knygų mugėje šį rudenį Lietuvos vardas skambės tarp geriausių pavyzdžių. Europos mokomosios literatūros leidėjų grupė (EEPG) kartu su Frankfurto knygų muge ir vadovėlių bei švietimo žiniasklaidos tyrėjų bendruomene „IARTEM“ kasmet organizuoja Geriausių Europos mokymo(-si) priemonių apdovanojimus (BELMA) ir jau paskelbė šių metų nominantus. Tarp jų – ir leidykla „Šviesa“ už naujos kartos serijos „Atrask“ istorijos vadovėlio komplektą 6 klasei.
„Lietuvoje sparčiai atnaujinamos televizijos, radijo stotys, teatrai, statomos koncertų salės. Technologinės galimybės plečiasi ir auga poreikis specialistų, gebančių jas visas kūrybiškai išnaudoti“, – teigia Kauno technologijos universiteto (KTU) Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakulteto Audiovizualinių menų katedros vedėjas, Vytautas Kederys. Pasak jo, jau nebestebina įmonių ir organizacijų atstovų prašymai rekomenduoti muzikos technologijų absolventus ar net studentus pačioms įvairiausioms pareigoms.
Savaitgalį Šiaulių universiteto (ŠU) priėmimo komisija paskelbė bendrojo priėmimo į aukštąsias mokyklas pirmojo etapo rezultatus. Iš Šiaulių universitete I pakopos (bakalauro) studijas pasirinkusiųjų skaičiaus matyti, kad šiemet universitetą papildysiančių studentų kiekis bus panašiai toks, koks ir praėjusiais metais.
Į bakalauro studijas jau pakviesti 255 stojantieji, iš jų 72 – į valstybės finansuojamas studijų vietas, 1 – į valstybės nefinansuojamą vietą su studijų stipendija. Nemokamai galės studijuoti ir pirmakursiai, gavę tiksliniu būdu finansuojamą studijų vietą – tokių šiemet universitete planuojama net 52 (pernai šis skaičius tesiekė 25 vietas). Dar 130 stojančiųjų pasirengę mokėti už studijas patys.
Lyginant Lietuvą su kaimyninėmis Baltijos šalimis, mūsų šalis išsiskiria ypač dideliu jaunų studentų aukštosiose mokyklose kiekiu ir tyrėjų gausa, taip pat stabiliai ir sparčiausiai augančiomis investicijomis į mokslinius tyrimus ir eksperimentinę plėtrą. Tačiau vis dar ženkliai atsilieka pagal mokymąsi visą gyvenimą, niekaip nesugeba prisitraukti studentų bei mokslininkų iš užsienio ir ženkliai padidinti šalies inovatyvumą.
Kauno technologijos universiteto Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakulteto (KTU SHMMF) Edukacinės kompetencijos centras vasarą organizuoja kvalifikacijos tobulinimo mokyklą mokytojams. Matematikos, fizikos, chemijos, kūno kultūros ir bendrojo ugdymo pedagogai užsiėmimų metu turi galimybę tobulinti dalykines ir bendrąsias kompetencijas bei ypatingą dėmesį skirti lyderystės gebėjimų ugdymui.